„A vajas zsömle útja a szájüregtől a végbélig” – A leghülyébb iskolai dolgozatcímek, szerintetek
Nemrégiben közzétettünk egy gyűjtést a legabszurdabb, -bugyutább, -meghökkentőbb dolgozatcímekből. Rengeteg viccesebbnél viccesebb komment érkezett, úgyhogy kimazsoláztuk nektek a legjobbakat, íme! Kurucz Adrienn szemléje.
–
A nyelvvizsga mint az abszurd bibliája:
„Amikor angol írásbeli nyelvvizsgára készültem, a tanárom azt adta házinak, hogy írjak fogalmazást angolul a magyar babonákról. Én azon belül is az esküvői szokásokról írtam. A bökkenő egyedül az volt, hogy összekevertem a bride (menyasszony) szót a bridge (híd) szóval. Ő meg értetlenül olvasta, hogy a hidat nem láthatja fehér ruhájában a vőlegény az esküvő előtt, és hogy a híd cipőjébe aprópénzt kell tenni, hogy gazdag legyen a házasság…”
„Nekem német nyelvvizsgán a bodybuilderekről kellett beszélni. Lányos zavaromban nem jutott eszembe, hogy mi az edzőterem németül (Sporthalle), csak az, hogy magyarul kondi. Kondi, kondi, ááá, megvan: Konditorei (cukrászda). Úgyhogy elküldtem a bodybuildereimet cukrászdába.”
„Német középfokú szóbelin az előttem levőnek a hamvazószerdáról kellett volna értekeznie.”
„Valamikor a '90-es években az angol szóbeli nyelvvizsgámon a Burger King által használt salátafajtákat kellett volna felsorolnom…”
„Angol nyelvvizsga szövegértésre a hegyvidéki gorillák radiótelemetriás nyakörvvel történő populáció-meghatározását kaptam.
Ugyan a szöveg fele nem jött át (amatőr módon felvett kazetta kétszázszor lejátszva, kábé már csak a sercegést hozta), de magyarul sokat tudtam a témáról, úgyhogy a vizsga meglett.”
„Középfokú német nyelvvizsga, szóbeli tétel, Rigó utca: »elromlott a fénymásoló laptovábbító alkatrésze, hívja a szervizt, ismertesse a problémát.« Mindez 1996-ban!”
„'95-ben, alapfokú angol írásbeli nyelvvizsga: »ismertesse a bal agyfélteke működését!« Nyolcadikosok voltunk. Még magyarul sem… ”
„Én szintén a Rigóban a szülést nyertem meg a szóbelin. Szinte megkönnyebbülés volt utána a fotón a Keleti Pályaudvar, arról kellett beszélni.”
„Nekem is a szülés volt a téma a Rigó középfokú német nyelvvizsgáján. A pasi arról faggatott, hogy kórházban, vagy otthon jobb-e szülni. Tizenhat éves voltam…”
„Szintén Rigó utca: májbeteg nyulakról szólt a hallás utáni szövegértés. Akkor még azonnal kellett fordítani, nem teszt volt róla.”
„Nekem a matyó hímzés meg az űrkutatás témája jutott.”
„Én ugyanitt '98-ban a japán szamurájok harci feladatairól beszélgettem.”
„A számítógépek felhasználási területei a könyvtártudományban – 1992, tizenhat évesen, angol középfok, szóbeli. Akkor még bőven papírkartotékos volt a FSZEK általam ismert minden fiókkönyvtára.”
„Engem a helikopter részeiről faggattak. Meghúztak. Tizenkilenc éve élek Németországban, ez a téma itt soha nem merült fel.”
„A Rigó utcához engem is szép emlékek fűznek: »metróhálózat kiépítése Kanadában«. Magyarul sem tudtam sok mindent hozzáfűzni, nemhogy németül.”
„Engem az ukrán hullámpala-exportról kérdeztek, mert elkottyintottam, hogy záhonyi vagyok.”
„A '90-es években egy Rigó utcai nyelvvizsgáról kudarccal távozó lánytársam egy hadihajó képét kapta a szóbeli vizsgán. A hajó felszerelését kérdezték tőle.”
Határhaszon és hőcserélő…
„Közgazdaságtan határhaszon elmélet magyarázásnál a két »termék« : a vízlépcső és a tekerőlant volt.”
„Vegyipari műveleteken a feladat: »rajzoljon csőköteges hőcserélőt!«… meg ilyesmik. Egyszer Dorr-ülepítőt kellett rajzolni, végre valami sikerült.”
Csókoljon homlokon a múzsa!
„Hatodik osztály tavaly őszi feladat: »írj mondát Kőtenger címmel«. Hiába lett jó a dolgozat többi része, a kő megfeküdte a gyomrát a gyereknek.”
„Gimi második osztály, ének (ÉNEK!!!)óra: »A Kisalföld állat- és növényvilága« (röpdolgozat). Ugyanitt, »aranyásás«.”
„Ó, múlt heti remeklés egy osztrák gimnáziumból; »Mi a fontosabb, a személyiségi jogok védelme, vagy a terrorizmus elleni harc?«. Érvelős esszé tizenhét éveseknek, körülbelül C1 nyelvi szint.”
„Főiskola… A sonkás-vajas zsömle útja a szájüregtől a végbélig.”
„A lányom fél éve tanul franciául is. Holnap prezentálni fog, rólam.”
„Általános alsó tagozat, talán egy magyar verseny feladata: egy műanyag baba retikülje volt a téma. Kis kék bizbasz volt, egy oldalnyit kellett írni róla. Már csak a frappáns címre emlékszem: A baba retikülje.”
„Ötödikben be kellett adni egy fogalmazást azzal a címmel, hogy: Rabszolga voltam Rómában. Levert a víz rendesen, mert az óráról, amelyen a rabszolgaság témáját tárgyalták, hiányoztam, így nekem maradt inspirációnak a töritankönyv tíz ide vonatkozó sora. Akkor még filmélményeim sem voltak a témában, meg Google sem volt, és ilyen témájú könyvem sem volt otthon. Innen szép nyerni, azaz nem karót kapni.”
„Tizennégy évesen ez volt az irodalomdolgozat címe: Szenvedély és felelősségteljes intellektualitás Shakespeare egy szabadon választott drámájában. (Két dráma közül lehetett választani: Szentivánéji álom és Hamlet). A mai napig úgy gondolom, hogy a tanárnál totál elgurult valami.”
„Érettségin: A számvetés mint lelki helyzet és versformáló elem néhány magyar költeményben – sosem felejtem el! Érettségi első napja. Remek! Kaptunk még két címet, az egyik: verselemzés, el sem jutottunk a könyvben odáig, tehát kilőve, a harmadik cím: Bánk bán. Teljes elemzés… számomra: öngyilkosság. Ültem, felfaltam az összes kajám, és fél óra múlva jött a gondolat! Az ihlet! Ötöst írtam.”
„Fiamék osztályában hatodikban: Legemlékezetesebb élményed a testvéreddel, vagy (választható) A legrosszabb élményed a testvéreddel… bennem meg a kérdés: és, ha nincs tesó?”
„Ötödikben volt egy olyan házi feladat témánk, hogy Hazafelé 2020-ban. Azt kellett leírni, milyen lesz egy hazautunk a munkából vagy az iskolából. Összehordtam mindenféle sci-fi- meg techmarhaságot, de akkora hülyeségeket, hogy végül szégyelltem beadni. A magyartanárnő előtt (aki amúgy a kedvenc tanárom volt) letagadtam, hogy megírtam, és vállaltam az egyest.
(Amúgy, kedves ötödikes Zsu: nem kellett volna ennyire túlgondolnod, ugyanolyan busszal járok, mint amilyet te is mindennap láthattál.)”
„Bumm-bumm, piff-puff”
„Kémia: fogalmazás egy levegőrészecske szempontjából. Osztálytársam írt egy jót: »Bumm bumm piff puff« vagy egy oldalon keresztül ragozta.”
„Kedvenc szobanövényem bemutatása és tulajdonságai – házi feladat környezetismeretre, általános iskola harmadik osztály.”
„A lányom másodikos volt, dolgozatot írtak, a feladat pedig három pillangó volt: össze kellett kötni a piros pillangót a piros tulipánnal, a sárgát a sárgával, fehéret a fehérrel. Hibátlan lett a feladat, és teljesen egyforma a megoldás – az egész osztálynak – a fekete-fehér feladatlapon! Még a tanító néni is jót mosolygott rajta.”
„Gimi első osztály, technika tankönyv, egy feladat a sok közül: »nézz utána, mivel foglalkozik a temperáltvizes halszaporító gazdaság!« A tanárunk megadta a frappáns választ: temperáltvizes halszaporítással. Azt hiszem, ez volt az utolsó alkalom, hogy kinyitottuk a technika tankönyvet.”
Kurucz Adrienn
Kiemelt képünk illusztráció - Forrás: Getty Images