1. Van, aki a Vin Diesel hangját kéri tőle, ha felismeri valahol nyilvános helyen, mások Dwayne Johnson vagy Ross Geller hangját – a legnagyobb sláger a „Nem én púztam!”. Azt mondja, érthetetlen, hogy ismerhetik meg ennyi év után is Ross karakterét a hangjában, ami azért öregedett és mélyült is az utóbbi tizenöt évben.

Úszott már meg büntetést azért, mert a rendőrök felismerték Vin Dieselt a hangjában: „Művész úr, ne menjen olyan gyorsan, mint a Vin Diesel, és akkor nem lesz baj” – szólt az intelem.

2. A legkedvesebb szereplő, akit valaha is szinkronizált, Omar Sy karaktere az Életrevalókban. Sokszínű, összetett személyiség, amilyen – ez garantáltan kiderül a Popfilterből – maga Galambos Péter is. Beceneve, a Galamb, egy Rejtő-hős, szeret is magára így gondolni. Halak alapjegy, Oroszlán aszcendens: „Nem vagyok egy homogén figura” – vallja.

3. Galambos Péter korábban dolgozott Marossy Kriszta kolléganőnkkel a Kultúrház című műsorban, és már mi magunk is hallottunk legendás történeteket arról, mi minden fordult elő élő adásban a stábbal. Galamb elmesélte a stúdióban azt a sztorit, amikor egy gombaszakértővel beszélgetett, de háromszor annyi ideig, mint tervezték, mert nem érkezett meg a következő két vendég. Ja, saját bevallása szerint semmit, de tényleg semmit nem tud a gombákról.

4. A magyar lakosság fő szórakozása még mindig a tévénézés, ezáltal

a szinkronnak (a szövegeknek és a szép beszédnek, helyes hangsúlyozásnak egyaránt) kiemelkedő szerepe van a nyelv elsajátításában, a szókincsünk bővülésében. Ettől függetlenül nem derűlátó sem a szakma jelenét, sem a jövőjét illetően: sarkos véleménye van arról, mennyire káros a gyér fordítás és a beszédhibáktól hemzsegő, kutyaütő szinkron.

5. Az adásban beszélgetünk arról, mi a különbség egy karakter szinkronizálása, egy hangoskönyv felmondása, egy reklámmunka és a narráció között. Galambos Péter azt mondja: ő az utóbbiban a legerősebb.

6. Elmeséli, hogy amikor a frissen Magyarországra érkező kereskedelmi tévék szinkronárajánlatokat kértek, a magyar cégek annyira egymás alá licitáltak, hogy végül mélyen a csatorna által elfogadhatónak tartott ár alatti ajánlatok születtek, ezzel pedig nagy szegeket vertek be a magyar szinkron koporsójába. Most sok a csatorna, de szűkös a büdzsé, így sok helyütt nem megfelelően képzett szakemberek dolgoznak – az kapja a munkát, aki olcsóbban elvállalja.

7. A szinkronszínészek jelentős hányada otthonról kezdett dolgozni a járvány idején, ő maga is a saját lakásában mondott fel szinte mindent. Az általa alapított szakszervezetnek nemrég búcsút intett: azt mondja, átlátja, hogy miért nincs összefogás a szakmában, miközben anélkül nem lehet áttörést elérni.

8. A nagy streamingszolgáltatók sokszor a külföldi főhadiszálláson döntik el, egy-egy film vagy sorozat fontos szerepét ki kapja – anélkül, hogy ismernék az adott színész korábbi magyar hangjait vagy a helyi piac igényeit. 

9.

Ha egy napra nő lehetne, Galambos Péter a legszívesebben Julianne Moore-t szinkronizálná – esetleg Monica Belluccit.

10. Előre felkészítünk mindenkit, hogy ennek az epizódnak már a kezdése sem szokványos, Dián Dóri pedig annyit üzent, amikor végzett a vágással: „Hát, sírva röhögve se vágtam még podcastot.” Szóval: mi szóltunk. Jó szórakozást! Csapassuk!

Csepelyi Adrienn