A Fehér Lótusz fergeteges szatíra szexről, pénzről és az emberi kapcsolatokról
Sorozatajánló
Házastársak közötti versengés: kinek boldogabb a kapcsolata még több év után is. Terhelt apa-fiú viszonyok, akik között a hűtlenség transzgenerációs örökség. Kitörni vágyó fiatal lányok, akik a szépségüket kihasználva akarnak pénzhez jutni. Pénz, hatalom, szex, drog és gyilkosság, csakhogy a legerősebb hívószavakat említsük, amelyek leírják, miről is szól Krajnyik Cintia aktuális kedvenc sorozata, A Fehér Lótusz. Ajánló.
–
Fehér milliomosok, ha nyaralni indulnak
Még tavaly nyáron, 2021 júliusában mutatták be az HBO kínálatában Mike White hatrészes antológiasorozatát, a The White Lotust, azaz A Fehér Lótuszt. A történet egy maui-i luxusszállodába repít el minket, ahova látszólag tökéles élettel és vastag bankszámlával bíró utazók érkeznek, akik a fehér milliomosok kiváltságos életét élik. A mondás, miszerint „nem minden arany, ami fénylik” azonban nem is lehetne találóbb, ugyanis már az első képkockák előrevetítik, hogy a paradicsomi hangulatot egy váratlan haláleset árnyékolja be.
Az első évadban remek érzékkel választották ki a színészeket, és építették fel a karaktereket, akiknek a jellemvonásai, párbeszédei azokat az archetípusokat testesítik meg, akikkel nagy eséllyel mindannyian találkoztunk már életünk során, és akiktől pusztán csak a képernyőn látva is lever a víz minket, annyira kellemetlenek.
A szereplők álomutazása szép lassan teljes káoszba és katasztrófába fullad, a néző pedig egyre jobban szórakozik,
miközben a készítőknek egy olyan különleges, semmihez sem hasonlítható atmoszférát sikerül kialakítani a vásznon, ami üdítően friss a sorozatok között. A karakterek többsége végtelenül ellenszenves, groteszk módon mégis bírjuk őket. Mindannyian rejtegetnek valamilyen sötét titkot, ez a feszültség pedig fojtott, már-már misztikus hangulatot teremt, amelyet a páratlan tehetségű operatőrök, zeneszerzők, jelmez- és díszlettervezők csak tovább erősítettek.
Az első évad előzetese
Alohától a Ciao Belláig
A sorozatból szerencsére berendelték a második évadot, ami október 30-án is el is startolt. Az egzotikus szigetvilágból, ahol főként a pénz és a hatalom viszonya állt a fókuszban,
átnyargaltunk a mediterrán Szicília partjaira, a Fehér Lótusz szállodalánc egy másik üdülőközpontjába, ahol már egyértelműen a szex, és annak sokfélesége irányítja az eseményeket.
Főként új, de azért a Jennifer Coolidge által megformált Tanya és férje személyében régi arcokat is üdvözölhetünk az új epizódokban. Az első évadhoz hasonlóan már rögtön az első percekben in medias res kezdést láthatunk, és a tengerben úszkáló holttestek (!) biztosítanak minket arról, hogy ide sem makulátlan múltú és erkölcsű vendégek érkeztek. A második évadban is több szálon futnak az események, különböző nemű, korú, szexuális orientációjú karaktereket ismerünk meg, és az első évadhoz képest, némileg a szereplők származása is diverzebb. A luxusszállodába látogatnak a Di Grasso család három generációjának férfi tagjai – a kujon nagypapa, a házassági gondokkal küszködő apuka, és az igazi jófiú, a Stanfordon tanuló unoka – azzal a szándékkal, hogy felkutassák szicíliai gyökereiket.
Az első évadból már korábban említett Tanya piszkosul gazdag, mégis meglehetősen boldogtalan asszony, akire ugyan Mauin elvileg rátalált a szerelem, de férjével mintha mégsem klappolna minden, ráadásul a nő asszisztensét, a fiatal Portiát is magával cipelte a nyaralásra. A lány a két lábon járó Z generáció, annak minden kétségével, útkeresésével és kiteljesedni vágyásával együtt.
A szálloda vendégeként üdvözölhetjük személyes kedvenceimet, a két párt, a végtelenül felszínes, cserébe szexuálisan túlfűtött Daphnét és Cameront, akik látszólag több évnyi házasság után is még mindig gusztustalanul boldogok, az ő ellenpólusukként pedig az értelmiségi és karót nyelt Harpert, az oldalán az újonnan multimilliomossá vált, kissé magába fordult Ethannel. Négyük passzív-agresszív dinamikája és a köztük elhangzó legszürreálisabb párbeszédek egészen zseniálisak, például az, amikor Daphnéék büszkén mesélik, hogy inkább nem foglalkoznak a világ lesújtó híreivel, mert azok annyira lelombozók, a feleség pedig arra sem emlékszik, hogy elment-e szavazni.
A helyiek közül megismerhetjük az ízig-vérig olasz femme fatale kisugárzású szállodavezetőt, Valentinát, és két fiatal lányt, Luciát és Miát, akik pénzért nagyon szívesen eltöltenek néhány pásztorórát bárkivel.
Az egész sorozat pulzál
Annak ellenére, hogy életem egyik leghőbb vágya, hogy egyszer eljuthassak Hawaii-ra – mert apukám álma volt ez, én pedig megígértem neki, hogy teljesítem, ha már neki sajnos nem sikerült – mégis, valahogy a szicíliai környezet jobban magával ragadott, és a második évadot még erősebbnek érzem, mint az elsőt. Ehhez jócskán hozzátesz a sorozat intrója is, ami egyrészt elképesztően lenyűgöző illusztrációkkal tarkított, másrészt az alatta hallható zene, a Renaissance névre hallgató darab, az első évad mediterrán stílusához képet egy letisztultabb verzió, ahol az opera és az elektronikus műfaj egészen sajátos módon keveredik. A közösségi médiában tarolt a szerzemény, rengeteg TikTok-videó és mém született róla, hogy a nézők képtelenek átugrani a bevezetőt, sőt, a hétvégén már arról is kerültek fel felvételek az internetre, hogy a legmenőbb New York-i klubban erre őrült meg a közönség, amikor az Eufóriából ismert Dominic Fike fellépésének végén a Cristobal Tapia de Veer által komponált zene harsant fel. A chilei-kanadai zeneszerző elárulta, egyáltalán nem számított rá, hogy ekkora hatású darabot írt, és nem remélte, hogy a közösségi felületeken is trenddé válik. Mint mondja,
munkáját Paulo Sorrentino rendező inspirálta, aki például „Az ifjú pápa” című munkájában bizonyította, hogy a klasszikus zene mennyire eredeti módon keverhető az elektronikus műfajjal.
Dominic Fike played the White Lotus theme at the end of his show… what does this mean pic.twitter.com/3hYx0zZATx
— insufferable isabel (@shartyswiftie) December 2, 2022
@janeaugust The season two theme song deserves to play at every club #nyc #whitelotus #whitelotustheme #club #terminal5
♬ Renaissance (Main Title Theme) [from "The White Lotus: Season 2"] - Cristobal Tapia De Veer
A Fehér Lótusz első évadhoz képest a másodikat egy résszel megtoldották az alkotók, így a fináléig jövő hétfőig kell várnunk, de néhány baljóslata vagy elmélete már mindenkinek lehet a befejezést illetően, aki követte eddig a sorozatot, aki pedig nem, az még gyorsan behozhatja a lemaradását.
Újabb folytatás vár ránk
Az HBO novemberben jelentette be, hogy a sorozat hamarosan a harmadik évaddal tér majd vissza a képernyőre:
„Mike White munkája a második évadban új magasságokba ért, ami nyers és páratlan víziójának a végső bizonyítéka.
A bátorsága, hogy alámerüljön az emberi psziché kiismerhetetlen bugyraiba, jellegzetes, pimasz humorával és lendületes rendezési stílusával párosítva, mindannyiunkat arra késztetett, hogy még több nyaralásról álmodozzunk imádott üdülőhelyünkön.”
Arra pedig már most meg lehet tenni a téteket, hogy az új részek vajon hol fognak játszódni, és az életben maradt karakterek közül ezúttal kit üdvözölhetünk majd az új helyszínen.
Források: ITT, ITT, ITT és ITT
Fotók: HBO