Geszti Péter: Amikor a kislányod esőfelhőként rajzol le téged, azért el kell gondolkodod – Elviszlek magammal
Rovattámogatás

Rovattámogatás
Az átmeneteknek fontos lélektani jelentősége van a mindennapokban. Hogyan élhetjük meg a „már nem és még nem” közti időt, és miért fontos a küszöbhelyzetek tisztelete az életünkben? Az ősztől sokat tanulhatunk erről.
Két magyar találkozik egy berlini természetgyógyász-iskolában. Nem, ez nem egy vicc kezdete, hanem a Pesti Színház Madame Tartuffe bemutatójának nyitójelenete. Egyikük Orgon (Petrik Andrea), egy fiatal lány (!), aki a pesti bölcsészszakot hagyta ott, hogy Berlinben tanulhasson. Másikuk Barbara Tartuffe (Udvaros Dorottya), aki karizmájával, néhány jól irányzott kérdéssel és gondoskodásával gyorsan anyaszerepbe pozicionálja magát Orgon életében, majd lassan át is veszi felette az irányítást.
Jóanyád! címmel jelent meg Jakupcsek Gabriella új könyve, amelynek apropóján beszélgettünk saját anyaságáról és nagymamaságáról, a középgenerációk magára hagyottságáról, valamint az idősebbek sokszor kényszerű szerepvállalásairól. Természetesen szóba került az is, miért vállalt újra televíziós feladatot, nem érzi-e szűkösnek riporterként a reggeli műsor nyúlfarknyi párbeszédeit, és hogyan tudja megőrizni függetlenségét, miközben a politika mindig is szerette volna beszippantani.