Ahogy arról már korábban írtunk, a Taylor Swift: The Eras Tour című, közel háromórás koncertfilm bemutatja az énekesnő eddigi legnagyobb szabású turnéját, amely

idén márciustól jövő novemberig öt kontinensen 146 fellépést fed le a világ különböző pontjain lévő stadionokban.

A The Eras Tour cím arra utal, hogy Swift a pályafutása minden korszakának és mind a tíz eddig megjelent lemezének (Taylor Swift, Fearless, Speak Now, Red, 1989, Reputation, Lover, Folklore, Evermore, Midnights) emléket állít. 

Bár sokak számára őrültségnek tűnt, hogy ennyi albumot és különféle stílust egyetlen koncertbe sűrítsenek, hát még az, hogy ebből egy koncertfilm is szülessen, ahol azok a rajongók láthatják a szuperprodukciót, akik lemaradtak a jegyekről (amelyekért egyébként valóságos harc folyt az értékesítési felületeken), eddig úgy tűnik, bevált a csapat számítása. Ha Taylor Swift elhatároz valamit, az egészen biztos, hogy meg is valósul – nem is akárogy.

Rendszeres moziba járóként már egészen edzett vagyok, kezdek hozzászokni a két és fél-három órás játékidőhöz, így nem taglózott le, amikor kiderült, a The Eras Tour is két óra negyvenöt percen át kívánja lekötni a figyelmem. Nem mondom, hogy nem akadtak hosszabb számok, amelyek alatt már kicsit türelmetlenül fészkelődtem a székemben, de összességében a művészi érzékkel beállított felvételek, a profi vágás, a lenyűgöző színpadképek, a táncosok tehetsége, a csillogó fellépőruhák, a pontosan megálmodott koreográfiák, a műsor dinamikája, de

leginkább Taylor Swift energiája mégis szinte végig lekötötte a figyelmem.

Na és persze nem utolsósorban a sztár képessége, ahogy őszintén kapcsolódik nemcsak saját dalaihoz, de a közönségéhez is. Ennek a hatása még úgy is érzékelhető, hogy az ember nincs ott az elképesztő méretű tömeget befogadó SoFi stadionban Los Angelesben. Taylor Swift az elmúlt években olyan elsöprő erejű magabiztosságot szedett magára, ami még a vásznon is átüt, és amit fiatal, vele szinte egyidős nőként kifejezetten inspiráló látni.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Taylor Swift (@taylorswift) által megosztott bejegyzés

A félszeg tinilányból mára igazi nővé érett, aki már nem fél az erejét, a nőiességét és a tehetségét megmutatni és kamatoztatni.

Színesebbnél színesebb, flitteres fellépőruhái a feszes, testhezálló szettektől az egészen légies, mesebeli ruhakölteményekig terjednek, Swift pedig mindegyikben önazonos, és szabályosan rabul ejti a közönségét. De ehhez a kedvessége és a közvetlensége is elengedhetetlen.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Taylor Swift (@taylorswift) által megosztott bejegyzés

Azt leszámítva, hogy a közel három és fél órás koncert végére az énekesnő haja hullámossá válik, másból nemigen érzékelhető, hogy Swift egy cseppnyit is veszítene az energiájából és a lendületéből, pontosan ugyanolyan elánnal és krafttal énekli ki az utolsó hangokat, és táncolja le a befejező mozdulatokat, mint ahogy az első pillanatban berobban a színpadra. Bámulatos elhivatottságra és elszántságra vall, hogy mindezt másfél éven keresztül 146 helyszínen ismétli meg a turnéja során. 

Bár a mi moziközönségünk meglepően visszafogott volt azon a szombat délután, amikor jegyet váltottunk, az itthoni és a külföldi vetítéseken is előfordult, hogy a rajongók énekeltek, táncoltak a film alatt, sőt, sokan még barátságkarkötőkkel is megajándékoztak más nézőket. Érdekesség, hogy a koncertlátogatók is kapnak belépéskor egy-egy világító karkötőt, amelynek színe automatikusan változik annak megfelelően, hogy épp melyik éra játssza a főszerepet a színpadon, így nemcsak a telefonvakuknak, de a karkötőknek köszönhetően is úgy fest a közönség, mintha ezernyi szentjánosbogár lepte volna el a teret. A különféle színek nemcsak a színpadképen és a jelmezekben köszönnek egyébként vissza, Taylor Swift tíz körmének különböző árnyalata is a tíz már megjelent albumát szimbolizálja, de még az énekesnő mikrofonjainak színe és anyaga is éráról érára változik. Egyértelmű tehát, hogy a produkció stábja semmit nem bízott a véletlenre, mértani pontossággal álmodtak meg minden egyes apró részletet.

Becslések szerint 90 teherautóból álló csapatra van szükség ahhoz, hogy a The Eras Tour bonyolult és látványos színpadképe estéről estére összeállhasson,

ami nem is csoda, ha belegondolunk, hogy többek között egy igazi mohával körbefuttatott kunyhó is megjelenik a színpadon. 

Nem véletlen, hogy a turné nyitóestjén Swift máris rekordot döntött, méghozzá a leglátogatottabb női előadóét az Államokban, az arizonai Glendale-ben ugyanis 69 ezer rajongóval töltötte meg a stadiont. A korábbi rekordot korábban állítólag Madonna tartotta, míg világszinten Tina Turner 1988-as brazil koncertje a csúcstartó.

A hírek szerint Taylor Swift nem rest kimutatni a háláját a csapata felé, beszámolók alapján

a turné első amerikai szakaszának végéhez közeledve, több mint 55 millió dollár bónuszt osztott szét a stáb között.

A források a People Magazinnak úgy nyilatkoztak, hogy a vendéglátósoktól kezdve a kamionsofőrökön át egészen a táncosokig, mindenki részesült a prémiumban.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Taylor Swift (@taylorswift) által megosztott bejegyzés

Karácsony Gergely hiába üzent Swiftnek, hogy a helyszínek közé Budapestet is vegye fel a turné során, a bécsi állomás lesz, ahol a hazai rajongók legközelebb találkozhatnak a sztárral, ha volt olyan szerencséjük, hogy sikerült lecsapniuk egy jegyre. Nekem sajnos nem volt, és a koncertfilmet látva ezt különösen bánom.

Kiemelt képünk forrása: AMC Theatres

Krajnyik Cintia