A Földet a „csajos TikTok-trendek” fogják kecses csuklómozdulattal a szakadékba lökni
Lassan ott tartunk, hogy a TikTokon felbukkanó trendek megirigyelhetik a kérészek élettartamát, az egyik napról a másikra berobbanó „legújabb őrületek”, amik „letarolják az internetet” és „bombaként robbannak”, hamarabb kifutnak, mint a rezsón őrizetlenül hagyott fél liter tej, az újabb trendek hipersebességgel betemetik őket, egy hónappal később már a kutya sem emlékszik rájuk. Én sem hánytorgatnám fel a számomra kifejezetten bizarr „csajos” trendeket, ha nem tartanám mérhetetlenül károsnak mind az egyénre, mind a környezetre nézve. Fiala Borcsa írása.
–
(Disclaimer: A WMN-nél évekkel ezelőttről datálódóan van egy íratlan listánk arról, hogy milyen szavak nem kerülhetnek bele SOHA, semmilyen körülmények között a cikkekbe. Ilyen többek között a pocaklakó, a gyerkőc, az énidő, a bekuckózni és a csajos is. Persze, amikor ezt a listát összeállítottuk, még egyáltalán nem láttuk előre a közösségi média – és azon belül is legfőképp a TikTok – legújabb mikrotrendjeit, így fogalmunk sem lehetett arról, hogy a csajos lesz az a jelző, ami jobban rátapad bármire, mint leégett fesztiválozó a gazdag és befolyásos haverjaira. Úgyhogy ez most egy olyan cikk, amibe kénytelen voltam beleírni több mint egy tucatszor a #csajos szót, előre is elnézést kérek érte.)
AZ a lány: #thatgirl
Először is tisztázzuk, a csaj/girl a közösségi médiában az a húszas, harmincas nő, aki jóban van magával, külső felelősségek (úgy is mint férj, feleség, gyerekek vagy ápolni való nagymama) nem igazán terhelik, az élete könnyed és felhőtlen, a pénzügyi lehetőségei – szemmel láthatóan – végtelenek, az egészsége kicsattanó, a kedve kirobbanó, jól állnak neki a csajos dolgok, és amellett, hogy nagyon szexi, természetesen roppant cuki is. Másképp fogalmazva: ő az a csaj, aki mindenki szeretne lenni.
@miyaevarenae Me 🫱🏼🫲🏽 self care hehehe #selfcare #selfcareroutine #skincare #skincareroutine #haircare #haircareroutine #satisfying #aesthetic #nightroutine #grwm #grwmroutine #thatgirlaesthetic #thatgirl #viral ♬ The Spins - Mac Miller
AZ a csaj: aki a TikTokról indult 2021 áprilisában, majd meghódította a Pinterestet és a YouTube-ot is. A #thatgirl egészséges életmódot folytató, a saját jóllétéért rendszeresen tevő fiatal nő, aki
odafigyel az étkezésére, nem hanyagolja el a soklépcsős szépségrutinját, rendszeresen sportol, szervezett, céltudatos, és örökké önnön javításán szorgoskodik,
azaz: megpróbálja a legjobbat kihozni magából mind testileg, mind lelkileg, mind pedig spirituálisan.
@emmagodfreyy_ prioritizing my morning routine in 2022 🤍 #done2022contest #healthyhabits #morningroutine #healthyliving #thatgirl #2022 #2022goals ♬ original sound - Victoria’s Secret Fashion Show
És azzal, hogy videóban mutatja meg, hogyan kel fel hajnali ötkor, issza meg az avokádó-fodros kel smoothie-ját, hogy ír naplót, jógázik a napfelkeltében és milyen sikeres mindezek mellett a munkájában, másokat is inspirálni szeretne, hogy legyenek ők is „az a lány”. És valószínűleg inspirál is, a #thatgirl hashtag a cikk írásakor 15 milliárd megtekintésnél járt.
A tiszta csaj: #cleangirl
Nem különbözik sokban az előbbitől, legfeljebb a spiritualitás és a munkahelyi ambíció lúgozódott ki belőle: a #cleangirl kinézetre vágyó lányoknak úgy kell festeniük, mint akit épp most húztak elő a skatulyából: egészségesen karcsúak, a szépségük „természetes”, az arcbőrük makulátlan és tökéletesen hidratált, az illatuk friss, a sminkjük hosszas munka után és drága alapanyagok bevetésével lesz épp olyan, mintha nem lenne rajtuk smink, ajkuk szájfénytől csillog, a tincseik ruganyosan omlanak a vállukra.
@sofiagrindelandd Grwm for shopping🫶 #fyp #grwm #makeuptutorial #cleangirl ♬ original sound - user95198783157
Itt van, megjött Eperke: #strawberrygirl
Ez a hashtag is 49 millió feletti megtekintésnél jár, amióta Hailey Bieber kirobbantotta. A hozzávalók nagyon zanzásítva: az orcán rózsaszín highlighter, sötétebb rózsaszín pirosító, piros rúzs, passzoló szett. Mire ezekre beruházol, már be is robogott a következő csajos trend, a #tomatogirl: a Mediterráneumban gondtalanul nyaralgató fiatal lány képe, aki romantikus regényt olvasgat egy kávézó teraszán, a strandon heverészik, vagy naplementét néz a teraszról, természetesen az ehhez színben is illő megjelenéssel. Itt kell megemlítenünk még a kókuszcsajokat, a vaníliacsajokat, illetve ezek karikatúráit, a hagyma- és brokkolicsajokat is.
@sophdoeslife “strawberry girl” makeup trend 🍓💋✨ #strawberrygirl #makeup #cleangirl #cheektint #drugstoremakeup #grwm ♬ original sound - sophdoeslife
Ezt eszik a csajok: #girldinner
Legalábbis a TikTok ezen trendje szerint a „csajos vacsora” nem más, mint (dobpergést kérek) az a vacsora, amihez kedved van (vagy amit találsz otthon a frigóban).
A lényeg, a titkos összetevő: a csajosság.
Lehet ez pár szelet sajt keksszel és szőlővel szervírozva, zöldséghasábok mártogatóssal, maradék az előző estéről, eheted az eredeti csomagolásból vagy kitálalhatod szépen. Szeretnéd, hogy még divatosabban hangozzon a vacsorád, hogy kiposztolhasd az oldalaidra, mindenki épülésére? Egyszerű: nevezd el #hotgirlplate-nek, azaz szexi csajos tálnak!
@karamarkert GIRL DINNER 😤 #girldinner #dinner #fyp #sleepover #trending #gurldinner ♬ original sound - karma carr
Nem tűnik bonyolult dolognak, mégis számos vitát generált a csajos vacsora: vannak, akik szerint dietetikai szempontból nem egészséges, illetve a #girldinner trend azt az elképzelést terjeszti, miszerint a lányoknak kevesebb kalóriára van szükségük. Mások viszont üdvözlik a műfajt, mondván: végre egy trend, ami leszámol a hagyományos elképzeléssel, miszerint a nők dolga a meleg vacsora elkészítése: csak dobáld egy tányérra, ami otthon van, aztán ess neki (persze csak miután megszületett belőle a megfelelően hashtagelt poszt). Hogy ennyi erővel ez lehetne #agglegényeledel vagy #kollégistatáp is? Ne már, hát mennyivel jobban hangzik az, hogy szexi csajos tál!
Szexi csajos séta: #hotgirlwalk
@cearakirk my take on the #hotgirlwalk! (Originally by hot girl @exactlyliketheothergirls but my spin on it 🤓) #hotgirlsummer #walk ♬ Juless Edits - Shou
De robogjunk is tovább a langyos víz feltalálásának körülményes útján, mert itt a következő trend, ami Felrobbantotta. Az. Internetet: a séta. Méghozzá nem is akárhogy, a trendi szexi csaj a testi, lelki egészsége érdekében magára, illetve önnön cukiságára fókuszálva sétál, közben mélyen átérezve, milyen sokat tesz a jóllétéért – persze, ha lehet, mindezt drága, de sportos cuccokban, no smink sminkben, parfümtől illatozva, hosszas előkészületek után, és a TikTokra feltöltve #hotgirlwalk hashtaggel. Persze, a legjobb, ha mindezt egy „Hot Girl Walk” feliratú haspólóban teszi… csak hogy a nehezebb felfogásúaknak is átmenjen az üzenet (de vehetsz vászontáskát, baseball sapkát és kapucnis pulcsit is ezzel a felirattal).
Csajos matek: #girlmath
Ha megnézed ezeket a TikTok-trendeket, a java része nem szól másról (még ha sétafikálnak is benne az influenszerek, vagy a zero waste jegyében eszik a hűtőben összeszáradó resztlit), mint hogy mik azok a kiegészítők, amiket feltétlenül meg kell vásárolnod ahhoz, hogy trendi csaj lehess.
@healthbydaniela Girl math makes me feel seen 🥹#greenscreen #girlmath #girlmaths ♬ original sound - dani 🤍
Úgyhogy muszáj volt valahogy feltalálni a közösségi média kreatív könyvelését is: ez pedig nem más, mint a #girlmath.
Hogy mi ez? Mondom máris, csak megkérném tisztelettel a matektanárokat és pénzügyi befektetőket, hogy most forduljanak el. A #girlmath úgy néz ki, hogy minden, ami olcsóbb öt dollárnál, akciósan vetted, vagy készpénzt adtál érte, az gyakorlatilag ingyen volt. A botox „ingyen volt”, hiszen az befektetés a jövődbe, ha 300 dollárért veszel magadnak retikült, és azt mindennap használod, akkor az tulajdonképpen ingyen volt, hiszen kevesebbe kerül napi egy dollárnál. Ha hónapokkal korábban vetted meg a koncertjegyet, akkor az a jegy a koncert napján végül is ingyen volt. Ha meghívnak vacsorára, akkor másnap magától értetődő, hogy többet költhetsz, hiszen előző nap már spóroltál. Ha ellenállsz a kísértésnek, és nem veszel meg valamit, akkor annak az árát tulajdonképpen megkerested – ergo elköltheted nyugodtan valami másra.
Hogy ez a trend pénzügyileg abszolút felelőtlenségre biztat? Nyilván. Hogy iszonyatosan káros ez a túlfogyasztás, amellett teljesen felesleges is? Hát persze.
Kiáltsuk egyszerre: mi mind egyéniségek vagyunk!
A TikTokon extrém rövid távúak a trendek, képtelenség velük lépést tartani (személy szerint úgy gondolom, hogy totál felesleges is), káros hatásuk azonban hosszú távú. És míg egy része vélhetően poénból született, sajnos nem vagyok benne biztos, hogy mindenki érti a viccet, és annak is kezeli.
Ha megnézed, egy határozott célja mindenképp van a legtöbb divatnak: hogy ne érezd azt, hogy kimaradsz valamiből,
mindenképp tartsd rajta az ujjad a TikTok vérkeringésén, és aztán uzsgyi, vegyél meg mindent, amit eléd tolnak, halmozz fel ruhákat, sminkeket, kiegészítőket, hogy olyan lehess, mint az épp futó csajos trendben ábrázolt személy.
És miközben a csajos vacsorádat eszed a szexi csajos sétád után, a paradicsomcsajos nyaralásod kellős közepén, az epercsajos sminkedben, amelyet mindjárt a thatgirlséged jegyében egy tízlépcsős beauty rutint követve eltávolítasz az arcodról, hogy feltedd a cleangirl megjelenésedet, és kiszámoltad, hogy a két hét olasz tengerparttal tulajdonképpen, ha úgy nézed, még spóroltál is, büszkén kihúzhatod magad: micsoda individuum vagy – csak aztán gyorsan csekkold, mi a következő húsz perc TikTok-divatja, nehogy lemaradj.
Kiemelt képek forrása: TikTok