Kerepeczki Anna épületek iránti szerelme régre nyúlik vissza

„Amióta fényképezőgép került a kezembe, bárhova mentem, biztosan készítettem valamilyen épületfotót. Imádom a nem szokványos szögeket, a részleteket, amiket amúgy a hétköznapokban nem biztos, hogy észrevennénk. A régi kor nagy magyar fotósai közül is nagyon szeretem például Lucien Hervé fotóit, azt, ahogy észrevette és megörökítette az épületek találkozási vonalait, a fény és az árnyék játékát a betonon. Ha a városban sétálok, én általában felfelé nézek, figyelem ezeket a részleteket (persze néha a lábam elé is nézhetnék…), nem tudok ugyanis betelni az épületek látványával, a kontrasztokkal, a nagy terekkel és kis apróságokkal. Valahogy megnyugtat, amikor ebbe belemerülök. Ha pedig felhős az ég, akkor egészen különleges vizuális élmény tárulhat elénk, egy teljesen új világ.”

Forrás: Kerepeczki Anna

Csiszér Goti csendje mindenkit megnyugtat

„Ez az egyik kedvenc képem, a címe: Csend Júliával. Október vége volt, kora este, és az évszakhoz képest szokatlanul jó idő. Tanítómat voltam köszönteni a születésnapján, derűs hangulatban utaztam hazafelé, és megálltam a parton, hogy magamba szívjam a friss őszi levegőt. Amikor felnéztem, megláttam magát a nagybetűs Csendet, amikor minden a helyén van, minden rendben, és az életnek van értelme. Ez a fotográfia nagyszerűsége szerintem: hogy az ember képes hangulatot közvetíteni, vagy akár a csendet megmutatni egy fotón.”

Forrás: Csiszér Goti

Szabó Anna Eszter is a béke egy formáját kapta lencsevégre

„Nekem egészen szívmelengető élményem, amikor a gyerekek a buszmegállóban felsegítettek egy kacskalábú gyíkot a kerítés falán. Anyai szívemet megdobogtató csapatmunkájukról sikerült pár fotót is készítenem, hogy a rosszabb napokon nézegethessem őket.”

Forrás: Szabó Anna Eszter

D. Tóth Kriszta és az ő örök bohóca

„Van otthon egy függőszékünk. A legnyugalmasabb hely a házban. Ide vonulok vissza, ha sok a világ; olvasok, zenét hallgatok, vagy csak ringatózom és bámulom a kertet. Már ha hagynak… Ropi éppen ma két éve (2021. augusztus 29-én) érkezett meg hozzánk a menhelyről, és mostanra nemcsak meggyógyult testileg-lelkileg, hanem tökéletesen fel is vette a szerepét. Azaz: ő a mi utánozhatatlan és kikerülhetetlen bohócunk, aki folyton táncol, ugrál, csóvál, riszál, simul, forog előttünk, hogy végre észrevegyük és megölelgessük. Főleg akkor, ha leülök a nyugiszékembe. És ha semmi nem jön be, akkor leül ő is velem szemben, és addig vágja a pofákat, amíg észre nem veszem végre. Ezen a fotón az egyik kedvenc Ropifejet sikerült megörökítenem: a kócosfogú vigyort.”

Forrás: D. Tóth Kriszta

Milanovich Domi tájképe megannyi jelentéssel

„Ezt a fotót Bánkon készítettem, egy melankolikus november végi napon. Egy olyan helyszínt ábrázol, amit korábban csak a nyári fesztiválok alkalmával láttam a tószínpad körül nyüzsgő emberekkel. Számomra nagyon intim dolog volt, hogy ezt a sérülékenyebb arcát is megtapasztalhattam ennek a térnek. A tükröződés arra figyelmeztet, hogy mindennek van története, mélysége, komplexitása. Az extázis és a fájdalom pedig szorosan összefügg, állandó körforgásban van, ahogy az évszakok is.”

Forrás: Milanovich Domi

Z. Kocsis Blanka legszebb tükre

„Éveken át vártam arra, hogy anya legyek, és sokáig úgy éreztem, talán sosem adatik meg nekem. Aztán megszületett a fiam, aki azóta is mindennap kihívások elé állít. Tükröt tart, olykor ajtót mutat, és néha beenged abba a belső világba, ami ő maga. A képen az ő tiszta tekintete. (Nekem) gyönyörű.”

Forrás: Z. Kocsis Blanka

Kurucz Adrienn és az emberi illúziók

„Egy pillangó szerelmesen tapad a nyugágypárna virágára. Szeretem ezt az elcsípett pillanatot, mert arra emlékeztet, hogy mi, emberek is illúzióink közt repkedünk. De akad azért igazi virág is, ami nem okoz csalódást.”

Forrás: Kurucz Adrienn

Széles-Horváth Anna futásának minden lépése egyetlen képben

„Másfél éve futok rendszeresen, előtte csak korszakaim voltak. Hat kilométerrel indultam, és szép lassan eljutottam oda, hogy azt hiszem, a tíz kilométerre bármikor képes vagyok. Július elején úgy keltem egy nap, hogy ma délután elindulok, és meglesz a tizenkettő is. Ezt út közben fotóztam, körülbelül a táv felénél, és hiába volt még sok vissza, egyszerűen tudtam, hogy sikerülni fog. És sikerült! Másnak egy tájkép a naplementében, nekem annak a futásnak minden lépése benne van.”

Forrás: Széles-Horváth Anna

Lőrincz Emma beteljesületlen vágya

„Ez a kép tavaly készült, és attól függetlenül, hogy már milliószor láttam, újra és újra mosolyt csal az arcomra. A fotón Pitypang, a kiskutyánk látható, aki a világegyetem következő nagy gondolkodójaként, az univerzum rejtélyein mélázva fekszik a hátán, miközben én indokolatlanul közelről fotózom a pici orrát. Ez a kép számomra olyan nyugalmat áraszt, aminek kapcsán mindig az jut eszembe, bárcsak ő lehetnék egy napra.”

Forrás: Lőrincz Emma

Tóth Flóra sorozatának első fotóját most ti is láthatjátok

„Valahol itt kezdődött a »cuki gyerekek hátulról szép tájjal« sorozatom, ami ekkor még nagyon organikusan megvalósult, a gyerekek figyelmét ugyanis annyira lekötötte a táj, hogy észrevételül le lehetett őket fotózni. Ekkora méretű emberek pedig bármit csinálnak, cukik – még akkor is, ha épp semmit. Azóta a gyerekeknek is lett fényképezőgépe, ami több irányból is új távlatokat nyitott, egyrészt elindult a hasonló »cuki gyerekek fényképeznek éppen valamit hátulról« sorozat, másrészt kiderült, hogy egészen hasonló beállításban a felnőttek (vagyis én) sokkal kevésbé fotogének, a gyerekeknek pedig különös érzéke van a legviccesebb pillanatok elkapásához. Ezeket a képeket rólam viszont »sajnos« soha senki nem láthatja, ami – higgyétek el – benneteket is véd.”

Forrás: Tóth Flóra

Takács Dalma biztonsága

„Japán, Kiotó, bambuszerdő. Életem eddigi legcsodálatosabb utazása. Nehezen választottam a fotók közül, mert itt több olyan is készült, amire büszke vagyok, bár be kell látni: inkább a természeté az érdem, mintsem az enyém – egy ilyen fotogén tájról lehetetlen előnytelen képet készíteni. Számomra ez a bambuszerdő a biztonság, a csend, a spiritualitás megtestesítője, és nagyon hálás vagyok, hogy hazahozhattam belőle egy darabot így, 2D-ben.”

Forrás: Dalma Takács

Kerepeczki Anna