Évek óta hűségesen visszajárunk ugyanabba az apartmanba telente. Igaz, hogy közben a Belső-tó mellől a Külső-tó közelébe tette át székhelyét a szállásadónk (illetve a régi is megmaradt), de az a lényeg, hogy mindkét helyről remek kilátás nyílik a híres Tihanyi Apátság páros tornyaira a szobákból. Ahol most voltunk, a Külső-tó közelében, onnan a teraszról is jól látjuk a tornyokat, amelyek – valamiért úgy gondoljuk, hogy – a mi párosunkat szimbolizálják, és amíg azok állnak, addig mi is együtt maradunk.

Napfelkelte az ablakunkból

Már régóta nem tárgyakkal ajándékozzuk meg egymást a különböző jeles napok alkalmából, hanem elutazunk pár napra együtt. Most a barátom születésnapja volt az apropó. Egymás felhőtlen társaságát kaptuk ajándékba, és biztos, hogy nem felejtjük el, mert egyszerűen fantasztikus volt az első pillanattól az utolsóig.

A hatalmas hópelyhek alig látszanak a képen, de mesebeli volt a látvány élőben

Tihanynak van valami egészen varázslatos hangulata, amit sem a kopárság, sem a hideg vagy a latyak nem tud felülírni.

Na, az én tekintélyes hátsómon már elég jól látszanak a hópelyhek

Balatonfüredre is kirándultunk egy jót

Ha már a közelben voltunk, akkor elmentünk az egyik leghíresebb balatoni borászathoz is, és megkóstoltuk a Figula-pincészet kínálatát.

Egy igazi borospince

Nagyon szerettem, hogy egyszerre modern és hagyományőrző a borászat hangulata, ami a kellékeken is igen látványosan megjelent. Imádom az ilyen ódon kulcsokat!

A helyzet kulcsa a kezemben van!

Azt már elmeséltem egy régebbi írásomban, hogy negyvenöt éves koromig egyáltalán nem ittam alkoholt, azóta viszont megtanultam élvezni a mértékletes alkoholfogyasztást, ami különösen a jó borok kóstolásában mutatkozik meg.

Isteni házi pogácsa és finom sajt járt a borkóstoló mellé

Csopak is megér egy misét!

A Szent-Donát Birtok Márga bisztrójában ültük meg a barátom születésnapját. Természetesen nem engedhetjük meg magunknak, hogy mindennap ilyen előkelő helyen együnk és igyunk, de ez így tényleg igazi ünnep volt. Ezt láttuk a teraszról.

Kicsit ködös volt az idő, de így is gyönyörű a kilátás a Szent Donát Birtok teraszáról

Budapest belvárosában élek, de falusi lány vagyok, úgyhogy tényleg nagyon hiányzik a természet. Itt szerencsére bőven volt alkalmam kiélvezni a szépségeit.

Hamarosan jön a tavasz! Legalábbis ezt láttuk egy csopaki domboldalon.

Tihany és Sajkod

A félsziget egyik legszebb része Sajkod, ahol Németh László író is alkotott. Az utódok ma is megőrizték a sajkodi házat, egészen különös érzés ott lenni, ahol olyan sok remekművet írt. Nemrégiben épült egy óriási kilátó is az erdőben, ami az egyik kedvenc helyünk lett. Hét-nyolc kilométert kell sétálnunk oda-vissza a szállásunktól, hogy elérjünk a kilátóhoz. Nem lehet kihagyni, ha arra jártok!

Szép kilátásaink vannak!

Ez végre öt olyan nap volt, ami nem szólt semmi másról, csak rólunk. Ritkán kerül rá sor, pedig nagy szükségünk van az az ilyen napokra ahhoz, hogy a hétköznapokat is nyugodtan viseljük.

Szerintem ez Magyarország egyik legszebb tája

A Külső-tó nádassal benőtt részei, távolban a páros tornyokkal… már alig várom, hogy visszatérjünk ide. Megegyeztünk abban, hogy amikor nem lesz ekkora sár, akkor alaposabban is felfedezzük a környéket, mert sajnos rengeteg helyre nem jutottunk még el.

A mesebeli ösvényen kicsit öreganyóvá váltam, mert nagyon csúszott a sártól, kellett egy bot is Bothnak, hogy ne essen el
A mesebeli ösvényen kicsit öreganyóvá váltam, mert nagyon csúszott a sártól, kellett egy bot is a Bothnak, hogy ne essen el

Természetesen a téli futást sem hagytuk ki, elfutottunk Sajkodig és vissza. De arról nem készítettünk fotót, mert akkora köd volt, hogy egymást is alig láttuk. Elég jelentős emelkedők voltak az úton, viszont semmi nem állított meg bennünket. Egyszerűen mámorító futni a természetben.

A kirándulás után megérdemeltünk egy finom ebédet és egy pohár jó bort a sajkodi Apáti étteremben. A gyönyörű napsütés csak extra.

A tihanyi piac is tartogatott számunkra meglepetéseket. Igazi forralt bort ittunk sok-sok gyümölccsel dúsítva, remek volt a hangulat, és nagyon ízletes füstölt halakat, házi sonkát és különféle sajtokat vásároltunk, aztán jól belaktunk a szállásunkon. A szív alakú füstölt sajt ugyan alig látszik a képen, de az volt az egyik finom kis meglepetés.

A tihanyi piacon elég jó volt a kínálat. A szobánkban ilyen finomságokat ettünk.

Annyi biztos, hogy elég rendesen kimaxoltuk ezt a születésnapot, és ezzel le is zártuk a farsangi időszakot. Volt dínom és dánom, lusta délutánok, amikor kivételesen megengedhettem magamnak, hogy ledőljek ebéd után. Esténként remek filmeket néztünk, ki sem nyitottam a számítógépemet, és teljesen kikapcsoltunk a napi pörgésből. Nekem a téli pihenő is nagyon fontos, én ilyenkor sokkal jobban el tudom engedni magam, mivel a nyarat finoman szólva sem nekem találták ki. Csak egyetlen dolog hiányzott, a fagyi!

Tihany ködben is gyönyörű

Ha tehetitek, mindenképp nézzétek meg a Balatont télen! Szerintem nem lehet ezt a remek élményt kihagyni!