1.

Minden szülő ismeri a kissé kétbalkezes hajótörött történetét. A szülők inkább könyvben olvasták, a gyerekek valószínűleg a filmen találkoznak vele először. A történet remek alkalmat szolgáltat egy jó beszélgetésre arról, hogy milyen különbségek vannak a regény és a film között. Azt is elmondhatod a gyerekednek, mit jelentett neked ez a történet gyerekkorodban, mi tetszett akkoriban a legjobban. Ugye, észrevetted már, mennyire érdekli a gyerekeidet a saját gyerekkorod? Merüljetek el benne közösen! Csak vigyázzatok, nehogy ennek is hajótörés legyen a vége!

2.

Arról is beszélhettek majd a film kapcsán, hogy milyen fontos a természet szeretete, ismerete és tisztelete, valamint a barátság témája, de az emberek és az állatok kapcsolata is terítékre kerülhet.

robinson-6

3.

A humor felszabadító ereje is elmélyítheti a kapcsolatotokat. Ebben a filmben jócskán akadnak vicces jelenetek anélkül, hogy túlságosan bombasztikussá tették volna az alkotók a képeket és a hangeffekteket.

robinson

4.

A nyitottság és a kirekesztés mostanában égető problematikájáról is szép példát kaphatunk a filmből. Az ott élő állatok ugyanis befogadják Crousot, de a gonosz szigeti macskák szeretnék őt elűzni onnan. Az állatok „egy emberként” állnak mögötte a macskákkal szemben. Jó lenne, ha ezt a példát mi is átvennénk tőlük…

5.

A természet és a civilizáció kapcsolata sem olyan téma, amelyről minden nap szót ejtünk. Pedig a gyerekeinkben muszáj tudatosítanunk, hogyha nem vigyázunk a világunkra, amelyből csupán ez az egy van, akkor elfogy az életterünk, pedig mindannyiunk közös érdeke volna a féltő gondoskodás.