Én én vagyok, nem egy márka. Vagy mégis?

Ha van vállalkozásod, ha nincs, igazából van márkád. Szia, Lender Andi vagyok, brand designer – közel 10 éves szakmai tapasztalattal –, és most szeretnék elmondani pár fontos dolgot az úgynevezett énmárkáról. Amid akkor is van, ha azt gondolod, hogy nincs. Lender Andi brand designer, WMN Creator írása.
–
Manapság mindenki márkát épít, még az is, aki igazából nem. Mert te magad vagy a márka. Ha úgy nézzük, akkor képviseled magad egy állásinterjún. Van egy stílusod, egy személyiséged. Ugyanez a közösségimédia-platformokon lévő profiljaidból is lejön: a posztjaid, fotóid, „témaválasztásaid” kialakítanak rólad egy képet, pont ugyanúgy, mintha egy márka lennél. Nem véletlen, hogy a HR-esek sokszor megnézik a jelentkezők socialmedia-profiljait, és akár ez is befolyásolja a döntésüket, hogy az adott jelentkezőt interjúra hívják-e, vagy sem. Innen nézve igenis számít, hogy milyen képet sugallsz magadról, azaz milyen a márkád.
@wmn.hu Mit jelent az, hogy énmárka? 🤔 Attól, hogy nem vagy vállalkozó, még igenis építed az énmárkádat. 🌟 Ha pedig vállalkozol, akkor duplán fontos, milyen üzeneteket sugárzol magadról, akár személyesen, akár a közösségi médiában. 📢✨ Brand designer WMN Creatorunktól, Lender Anditól @andilndr megtudhatod, hogyan építs hiteles és egyedi brandet! 🚀🎨 Januártól WMN Creator Programunkban támogatjuk, mint kreatív, izgalmas és független tartalomelőállítót. Így a jövőben többször találkozhattok majd a WMN-en vele! 🌟 #wmn #wmnmagazin #wmncreator #brandépítés #design ♬ eredeti hang – WMN Magazin - WMN Magazin
Ebben a videóban arról a tévhitről beszélek, hogy te nem lehetsz márka, hiszen te csak te vagy.
A valóságban pedig, ha vállalkozásod van, ha ember vagy és létezel – igazából márkát építesz. Magánszemélyként és vállalkozóként is megvan a közös pont: TE.
Vállalkozóként pedig 2025-ben még fontosabb az, hogy a márkádnak is legyenek érzései, személyisége, hangja, kommunikációs stílusa – és ezt persze tükrözze a vizuális megjelenés is.
Ez azért fontos, mert a vállalkozások és márkák közötti verseny egyre erősebb, és a vásárlók ma már nemcsak terméket vagy szolgáltatást keresnek, hanem egy élményt, egy történetet, egy kapcsolódási pontot is.
2025-ben az AI még inkább átalakítja a versenyt: egyre több automatizált megoldás jelenik meg, a tartalomgyártás is egyre gyorsabb és tömegesebb lesz. Ebben a zajban az egyetlen igazi különbség a személyesség, az emberi oldal és a márka egyedi hangja lehet.
- A márkáknak érzéseket kell közvetíteniük, mert az érzelmekre épülő marketing két-háromszor hatékonyabb, mint a racionális érvekre építő kommunikáció.
- A vizuális megjelenés is kulcsfontosságú: az emberek 90%-a először a látvány alapján ítél meg egy márkát, és egy jól felépített arculat növeli a vásárlók elköteleződését.
- Az egyedi kommunikációs stílus segít kitűnni: a social médiában naponta több millió poszt jelenik meg, és csak az igazán hiteles, következetesen kommunikáló márkák maradnak meg a követők fejében.
A személyes márkaépítés és a következetes vizuális identitás ma már nemcsak előnyös, hanem szükséges.
Ahogy ezt megérted, rájössz, hogy hiába nem egy nagy márka vagy sok millió dolláros reklámfilmekkel, attól még márkát építesz – és előfordulhat, hogy ettől máshogy fogod magad érezni, és a benned lévő tűz nemcsak parázslani fog, hanem lángra kap.
Kiemelt kép forrása: Lender Andi