„Nézd már, ott megy a Maradj Otthon!” – Győrfi Pál és Győrfi Dániel a Popfilterben
Támogatott tartalom
Aligha hívhattunk volna aktuálisabb vendéget a Popfilter évadnyitójába, mint 2020 leggyakrabban látott emberét, a koronavírus-járvány első hullámában mémmé vált Győrfi Pált – és fiát, Győrfi Dánielt, aki amellett, hogy 2,4 milliós nézettségű TikTok-videót készített édesapjával, saját jogán is egyre ismertebb a közösségi médiában. Üdítő beszélgetés sok nevetéssel és néhány komoly témával, a többi közt arról, mit tanácsol a két kommunikációs szakember a második hullámra. De hogy jön ide egy rózsaszín elefánt és egy majd kigyulladó nyaraló? Csepelyi Adrienn mai vendégei: Győrfi Pál és Győrfi Dániel – alább pedig tíz érdekesség a műsorból. Popfilter – Szűrjük a zajt!
–
1. A szóvivői pályán nem célszerű introvertáltként elindulni – ehhez képest Győrfi Pál gyerekkorában kifejezetten zárkózott volt. Fia, Dániel szemében ő a humoros ember, aki a buliban mindenkit szórakoztat. Dani izgulós típus, mégis érdekli a szereplés.
2. Győrfi Pál hamar beleegyezett a közös TikTok-videóba, mert bízott a fia szakmai tudásában azt illetően, hogy kommunikációs szempontból meg tudja ítélni annak pozitív hatását. Az OMSZ szóvivője rendszeresen kér szakmai tanácsot a fiától. A tömegkommunikációban a repetitív, sulykolós üzenet érzelmileg ellenállást vált ki olykor, de az üzenet átmegy – és a „Maradj otthon” kampánynak fontos célja volt.
3. Győrfi Pál legnagyobb népszerűség-növekedést a gyerekek körében érte el – mesefiguraként tekintenek rá, és Maradj Otthonnak nevezik, ha meglátják az utcán.
4. A TikTokon direkt módon lehet reagálni a videókra videókkal, ráadásul az oldal ezeket a videókat egy kategóriába teszi – Győrfi Dániel szerint ez az alkalmazás népszerűségének titka, ilyen típusú invenció nem volt a hashtagek óta. A TikTokot bárki elkezdheti, akár profi eszközök nélkül is. Dani sok időt és energiát fektet a tartalmaiba: néhány másodpercnyi videóban többnapnyi munkája van.
5. Dániel szerint az életmentésnél nincs nemesebb feladat. Édesapja példáján nőtt fel, ő maga pedig kreatívkodni szeret – jelenleg azon dolgozik, hogy a kettő ötvözésével hogyan tud hasznos információkat eljuttatni a közönségéhez. Győrfi Pál szerint egy vicces, az embereket felvidító videó is segít jobbá tenni a világot.
6. 1,2 millió, a mentőkhöz beérkező hívásból 30-40 ezer az életmentés. A többi esetben is fontos a segítség, olykor lelkileg is. A mentőknek most már országszerte pszichológusok segítenek feldolgozni a munka közben tapasztaltakat. Három évvel ezelőttig egy jogszabály miatt nőket nem vettek fel mentősnek, csak mentésirányítóként, illetve mentőorvosként dolgozhattak – mert nekik nem kell hordágyat cipelniük.
Győrfi azt vallja (és szerencsére azóta a jogszabály is változott): nem az tesz valakit alkalmassá vagy alkalmatlanná erre a szakmára, hogy férfinak vagy nőnek született.
7. Mentálisan nagyon nehéz az egészségügyi dolgozóknak a járványhelyzet, épp ezért nagyon sokat jelentett nekik a támogatás, az ünneplés, vagy hogy ételt vittek nekik a kórházakba.
8. Dani szerint ha valakinek hirtelen megnő a közösségi oldalain az aktivitás, könnyen „elszállhat”, sokan rosszul reagálnak. Győrfi Pál a fia szerint normális és jó fej maradt, idealisztikusan reagált. A szóvivő egyszerűen imádta a mémeket – egyetértenek abban, hogy az önirónia nagyon fontos, és riasztó, ha valakiből hiányzik.
9. Mindemellett arra is fény derül: a legutóbbi családi nyaraláson kis híján sikerült felgyújtani a nyaralót – ám a szelfizni vágyók azt hitték, az épp hazafelé rohanó Győrfi viccel azzal, hogy ég a ház…
10. Az OMSZ szóvivője elárul néhány alapszabályt: például, hogy munka közben akkor sem nevetgélhet, ha elvileg nem forog a kamera. El is mondja, miért.
Csepelyi Adrienn
A Popfilter további epizódjait itt találod: