„Megérdemeltétek, hülye p.csák!”
„Amikor kitettem a Facebook-oldalamra ezt a képet a #nekemisfaj hashtaggel, nem motivált más, csak a segíteni akarás,” – mondta a wmn.hu-nak az ismert riporter. Őt is meglepte, hogy milyen sokan megosztották a fotót, amelyen a TATZ sebesüléseket ábrázoló, felragasztható tetoválásait viseli a nyakán. A kampány március nyolcadikán indult, és arra akarja fölhívni a figyelmet, hogy minden ötödik magyar nő bántalmazás áldozatává válik. Ismert, és a saját területükön fontos és megbecsült nők viselik a foltokat a testükön. Bakos Piroska mellett részt vesz az akcióban többek között Polgár Odett énekesnő, Farkas Franciska színésznő és Szegedi Kata divattervező is. Úgy tűnik, még annál is nagyobb szükség van a szolidaritás erősítésére, mint azt először gondolták.
A tévés műsorvezető figyelemmel kísérte a fotók sorsát, elolvasta a hozzászólásokat, nemcsak a saját oldalán, hanem a kampányról tudósító internetes oldalakon is. Meglepve tapasztalta, hogy a sok együtt érző és empatikus reakció mellett számos cinikus („Köszönjük, de úgysem változik semmi.”) hozzászólás érkezett. De igazán az döbbentette meg, hogy voltak, akik hamis profilt hoztak létre csak azért, hogy beszóljanak a bántalmazott nőknek, vagy a kampány szereplőinek.
„Úgy tűnik, mintha kétféle Magyarország létezne,” mondja Bakos. „Egyszerűen nem tudom felfogni, hogy valaki miért veszi a fáradságot, hogy létrehozzon egy hamis identitást hamis e-mail címmel, csak azért, hogy beírhassa azt, hogy „megérdemlitek a verést, hülye p.csák!”
Volt olyan hozzászóló is, aki kifejezetten rászállt egy másik kommentelőre, aki a cikk alatt a saját bántalmazásáról írt. Az ő „hozzáadott értéke” a netes beszélgetéshez az volt, hogy „biztosan megérdemelted, te dög!”
A kampány szervezői és résztvevői ezzel együtt úgy látják, hogy a Nekem is fáj! akció elérte a célját, megtörte a csendet, és szakított azzal a sztereotípiával, hogy a nemzetközi nőnap csak a virágcsokrokról és a jókívánságokról szólhat.
Az akciónak a figyelemfelkeltésen és a szolidaritás kifejezésén túl más célja is van. Az ötletgazda ACG kommunikációs ügynökség és a kampány résztvevői a megvásárolható matricákból befolyt pénzzel az Ökumenikus Segélyszervezet bántalmazott nőknek menedéket nyújtó védett házait támogatja.
A TATZ matricákat megtalálod például itt: Mono art&design, wonderLAB, NON+ boltok, és TATZ webshop.