1. Új dalait gyakran „halandzsa-angol” szöveggel írja meg, amitől az angoltanár barátja teljesen kivan, ugyanakkor ez már ad egy ritmikát, amelynek nyomvonalán el lehet indulni a végleges szöveg felé.

2. Nincs általános recept a Wellhello-dalok születésére, előfordul, hogy a majdani videoklip egy-egy jelenete van meg először, és a Fluor Tomi ehhez ír szöveget. „Írtunk már úgy, hogy Tomi küldött át nekem szöveget, amihez nem volt zene, én ahhoz írtam – általában azért ez fordítva van: nagyon sok alapzenét küldök a Tominak, aminek van egy bizonyos hangulata, tempója, aztán az ő fejében megfogalmazódik ebből egy ötlet, és azt papírra veti.”

3. A Wellhellónak a kezdetektől kiemelt eleme a vizuális tartalom.

„Nemcsak jó dalok kellenek, hanem igenis fontos az, hogyan jelensz meg. Mi a legelején elmondtuk, hogy csak élőzenekarral megyünk el fellépni, nem fogunk félplaybackelni. Lehet, hogy több pénzt kereshettünk volna, de fontos, hogy prémium, vagyis elnöki minőséget vigyünk a színpadra.”

4. A vicces szövegekbe burkolt társadalomkritika általában annyira jól működik, hogy azok is éneklik a dalokat, akikről szól… Diaz azt mondja, bizonyos számok megjelenése előtt felkészülnek arra, hogy megosztó lesz az adott dalszöveg, de nem lehet folyton biztonsági játékot játszani.

A cikk a hirdetés után folytatódik!

5. „Alapvetően nem voltam koncertező típus, sokkal jobban szeretek a stúdióban alkotni” – mondja. „Az, hogy én a színpadon állok, tulajdonképpen a velejárója annak, hogy lett a Wellhello, és bejöttek ezek a dalok, amiket nem úgy írtunk, hogy most akkor mi  ledöntünk mindent.”

6. A Hősök Négy évszak című lemezért Diaz stúdiójában vették fel 2012 környékén. Az egyik számba kellett volna háttérvokál, Diaz pedig megmutatta a dallamötletét. Menthának annyira megtetszett a Diaz hangja, hogy biztatni kezdte: „Hallod, haver, rendesen jó hangszíned van, király!”. Később Diaz énektanárhoz kezdett járni, de mindig is dalszerző-producernek tartotta magát, nem gondol énekesként magára.

7. Felszínre került egy ennél is régebbi sztori:

2002-ben Diaz még szakközépiskolásként rajongói levelet írt Menthának, aki kedvesen és bátorítólag válaszolt is az emailre. (Sajnáljuk, lányok, az adásban elhangzó emailcím már rég nem él…)

8. Diaz notórius elhagyó – mármint tárgyak tekintetében. Rengeteg ruhadarab és napszemüveg bánja a feledékenységét, Fluor szerint, ha létezik egy párhuzamos világ, ahová az elhagyott tárgyain kerülnek, ott Diaznak tekintélyes mennyiségű cucca van. Saját bevallása szerint folyamatosan azzal bombázza a feleségét, Patit, hogy „Figyelj, nem tudod, hol van a…?”.

9. Diaz életében mindig is nagyon fontos volt a mozgás, több más sport mellett kézilabdázott is, ma is követi a fontosabb sporteseményeket.

Bánhidi Bence válogatott kézilabdázóról – aki nagy rajongója Diaznak és a Wellhellónak – azt mondja Diaz: „egyszer egy közös edzés után azt nyilatkozta: azért sokkal jobb, hogy zenélek…”

10. „Én csapatban szeretek dolgozni” – mondja arra vonatkozóan, hogy a sport mégiscsak hagyott lenyomatot az életén. Amikor az esetleges szólólemezéről kérdezem, arra is úgy utal, hogy producerként és talán társszerzőként sok-sok vendéggel készítene albumot.

Fluor Tomival még az első évadban beszélgettem Halastyák „Nemazalány” Fanni társaságában, azt az adást ITT találod.

A most húszéves Hősökkel készült epizódot ITT hallgathatod meg.

Jó szórakozást kívánok a mai részhez!

Csepelyi Adrienn

A Popfilter további epizódjait itt találjátok: