A házasság, ami tele van aknamezőkkel, mégis működik – Borbély Alexandra és Nagy Ervin darabjáról

Kissé félve ültem be Borbély Alexandra és Nagy Ervin közös estjére, amelyen ezúttal önmagukat alakítják, a nézőközönség elé tárva életük apró-cseprő részleteit. Pironkodtam a bulváros kíváncsiságom miatt is (de hát végül is „ők jöttek oda”), de az aggodalmamat leginkább az az Elviszlek magammal-epizód táplálta, amelyben a színészházaspár foglalt helyet D. Tóth Kriszta kocsijában (a videót ITT tudod megnézni, az írásos összefoglalót pedig ITT olvashatod). Ebben ugyanis olykor bizony érezhető volt némi feszültség, időnkénti villámlással vegyítve. Mínuszból érkeztem, azonban a bő másfél órás előadás végére úgy álltam fel, hogy nemcsak kitűnően szórakoztam, és nevettem önfeledten nagyokat, de azt is érteni véltem, miért tud működni – minden nehézség ellenére – a házasságuk. Az már csak bónusz volt, hogy a színészi nagyságuk is átjött az előadás során annak ellenére, hogy most valóban magukat alakították. Fiala Borcsa beszámolója.
–
Olaszos vircsaft és németes pedantéria
Azt ígérik: Borbély Alexandra és Nagy Ervin elmeséli, mitől működik a házasságuk – a nehézségek ellenére. Hiszen nem elég, hogy mindketten színészek (annak minden munkaköri kihívásával), hogy két ikerlányt nevelnek, ami ha más negatívummal nem is, de alvásmegvonással mindenképpen jár, de a habitusuk is igen eltérő. Ahogy Ervin megfogalmazza: ő lélekben egy napernyőárus férfi, aki valamely mediterrán strandon tolja a laza dolce vitát, míg a felesége leginkább egy szigorú német határőrre hajaz.
Filter nélkül
Biztos neked is van olyan házaspár ismerősöd (ha nincs, akkor nagy valószínűséggel te és a párod vagytok azok…), melynek tagjai előszeretettel élik meg a párkapcsolati konfliktusaikat mások előtt. Aki nincs ehhez hozzászokva, mert mondjuk az ideje nagy részében az egymást udvariasan magázó nagyszüleivel lóg, annak akár meghökkentő is lehet az a nyíltság és kendőzetlenség, amellyel ők a nyilvánosság elé tárják a konfliktusaikat.
Hogy nem rejtik véka alá: bizony-bizony, az ő viszonyuk nem tökéletes, ahogy ők sem azok – de nem is törekszenek erre. Élvezik a valóságszagú életet, és kicsavarnak belőle minden élvezetcseppet.
Aknamezőn – kéz a kézben
Ha viszont rutinosan mozogsz ilyen párocskák közelében, akkor pontosan tudod: egymás zrikálása valójában őket szórakoztatja a legjobban, élvezik, hogy téged is bevonhatnak közönségnek, miközben egymás mondatait befejezve mesélik el a történeteiket – hadd nevessetek együtt mind, rajtuk. Borbély Alexandra és Nagy Ervin is ezt csinálja a MOMkult színpadán az Egy életem sorozat részeként, miközben azt ígérik, elmesélik, mitől működik a házasságuk. Ami… bizony tele van aknákkal (még ha azok igen viccesek is).
Ervinre várva
Hogy igazán átérezd, minek van kitéve Szandra nap mint nap, azonnal a cipőjébe kerülsz. Ervin ugyanis késik. Mit késik! Még el sem indult otthonról, miközben élete párja már a színpadon próbálja lekötni a közönség figyelmét addig, amíg be nem fut… lóhalálában, kifulladva, és egy hatalmas piros folttal a hátán – a fehér mosásban ugyanis bent maradt egy színes zokni. Ahogy a reflektor Ervinre vetül, elkezdem értékelni, hogy az elején késett, és így Alexandra kaphatott pár önálló percet a színpadon. Ervin betölti a teret, ezt tudja, és élvezi is. Komikus vénája parádésan tud érvényesülni. Pontosan érzi – látszik a rutin – hogy mit tud, mire képes. Egy másodperc alatt megragadja mindenki figyelmét és sokak áhítatát is, és nem ereszti.
Átverni Harrelsont, duplán
Szandra elmeséli, már a kapcsolatuk elején figyelnie kellett volna a jelekre… mert, ha így tesz, akkor
tudhatta volna, mire számítson, ha ezzel a bohém, örökké késésben lévő, szórakozott, impulzív figurával köti össze az életét, aki még magát Woody Harrelsont is felültette – kétszer.
Az élete azóta is olyasmi lehet, mint egy hullámvasút, ahol soha nem lehet tudni, a következő kanyar után mi vár rá. A közös mindennapjaik ugyanis nemcsak a két kisgyerekük, vagy a szakmájuk miatt hektikusak – szúr oda a férjének – hanem azért is, mert Ervin Magyar Péter kampányában is tevékeny szerepet vállal. „Árad a Tisza!” – szól ki a közönség felé Ervin, mire vastaps érkezik válaszul. „Áradjon is” – nyugtázza a színész.
„Megcsaltalak, most már bánom”
Meglehetősen olaszos kapcsolati dinamikájuk illusztrálására elmesélnek pár igen szórakoztató történetet.
Például az ominózus szicíliai utazást, amit mindketten kinéztek arra, hogy megkérjék a másik kezét.
(Nyugi, ennél többet nem fogok belőle elspoilerezni, menj, és hallgasd meg az ő előadásukban – nem leszel csalódott, ezt megígérem!) Az egyik tanulságot azonban talán mindenki okulására elárulhatom: ha ragaszkodsz ahhoz, hogy tökéletes helyen és időben kérd meg a nőd kezét, lehet, hogy már csak az esküvő után lesz rá lehetőséged.
De elhangzik a közcímben szereplő mondat története is, ha valaki azért váltana jegyet az Egy életemre, hogy szaftos történetekkel térhessen haza.
Ámikorászón
A MOMkult színpadán két olyan színész alakítását láthatjuk tehát, akik nagyon élvezik a maguk előadását (és ez igencsak ragadós) – ennél jobban pedig csak egymás társaságában lelik örömüket. Olyannyira, hogy
még a lakodalmukból is kínálnak nekünk ízelítőt, ahol a helyszínen derült ki számukra, első tánccal is kellett volna készülniük, amit aztán improvizálással oldottak meg – de hát mégiscsak színészek!
Hogy bebizonyítsák, mit tudnak, a közönséget kérik: mondjanak egy számot, amire táncolhatnak. „Lambada!” – kiabálja be valaki, Ervinnek pedig több se kell, már énekli is a szöveget (igaz, Bikicsunáj stílusban), majd derékon ragadja Alexandrát, hogy tánccal is bizonyítsák annak, aki eddig nem értette esetleg: mitől működik a házasságuk.
Kiemelt kép: Facebook/Borbély Alexandra/Viszlay Márk Photography