Néhány nappal ezelőtt a Netflix alig negyven másodperc alatt rázta fel az internetet: rövid videóban jelentették be, hogy készül a Wednesday című sikersorozat második évada. (Az első évadot Csepelyi Adrienn ajánlotta.) És bár az új epizódokról eddig nem sokat tudunk, megmondom őszintén, nekem korábban a főszereplő, Jenna Ortega neve sem volt ismerős – pedig fiatal kora ellenére mesébe illő sikertörténet a karrierje. Mózes Zsófi írása.
–
A képernyőn nőtt fel
Jenna Ortega 2002-ben, Dél-Kaliforniában született, hat testvér közül a negyedikként. Már ötéves korában érdeklődött a színészet iránt, és amikor édesanyja rájött, hogy ez nem csak egy múló, gyerekkori álom, szülei úgy döntöttek, mindent megtesznek annak érdekében, hogy támogassák őt. A következő néhány évben meghallgatásokra vitték, eközben Ortega szakma iránti szeretete tovább nőtt: a nagy áttörés reményében kitartóan dolgozott a játékán.
Az áttörés pedig 2012-ben el is jött: a fiatal színésznő mindössze kilencéves volt, amikor szerepet kapott a Rob című sitcomban, majd még ugyanebben az évben a CSI: New York-i helyszínelők egyik epizódjában is.
2013-ban Ortega a Vasember 3. című kasszasikerrel a nagyvászonra lépett, a szerep pedig nemcsak a pályafutásában jelentett hatalmas előrelépést, de lehetővé tette számára, hogy kapcsolatba kerüljön a szakma legnagyobbjaival, és tanuljon tőlük. A film óriási sikert aratott, aztán jött 2014, egy újabb jelentős év a fiatal Ortega számára: számos különböző szerepben láthattuk, többek között a nagy népszerűségnek örvendő Szeplőtelen Jane (Jane The Virgin) című sorozatban.
Karrierjének következő fontos állomásaként 2016-ban megkapta Harley Diaz szerepét a Disney Channel A zűr közepén (Stuck in the Middle) című sitcomjában, 2019-ben pedig már a Netflix Te című sorozatának második évadában láthattuk viszont.
A zűr közepén című sorozatban
Valóra vált álom
„Amikor elkezdtem ezt az egészet, azt mondtam, hogy mindig is horrorban akartam játszani, szóval ez egy hatalmas álom, ami valóra vált” – nyilatkozta Ortega a Sikoly ötödik részében játszott szerepéről. A horrorfranchise eredeti részéhez hasonlóan ez a film is úgy kezdődik, hogy egy tinilány egyedül maradt otthon, ám Drew Barrymore helyett ezúttal egy fiatalabb, frissebb arcot kapunk: Jenna Ortegáét.
Karaktere, Tara, a nyitójelenetben súlyos sérüléseket szenved, de életben marad.
A cikk a hirdetés után folytatódik!
És míg a lány túlélése kulcsfontosságú kérdés a filmben, addig Jenna Ortega pályája szempontjából sem volt hátrány – ez ugyanis lehetővé tette számára, hogy igazán hosszan tündökölhessen a vásznon.
A Sikoly című film ötödik részében
A gyilkosok elől való menekülése nem ért véget a Sikollyal
Ortega szerepelt a Foo Fighters nevéhez fűződő Studió 666 című horrorvígjátékban, valamint a Ti West által rendezett X című horrorfilmben is. Utóbbi kritikai elismerést kapott, a horrorfilmekben nyújtott szerepei után pedig több médium sikolykirálynőnek titulálta Ortegát.
Szintén 2022-es filmje, az Utóhatás (The Fallout) egy középiskolás lány útját követi nyomon, aki túlél egy iskolai lövöldözést. A fent említett horrorfilmmel ellentétben ez utóbbi Ortegát helyezi a középpontba, aki a tragédia után szedi össze élete darabjait.
Az, hogy a színésznő ilyen fiatalon nemcsak egy horroralapmű nyitójelenetét, hanem egy egész filmet, amelynek középpontjában a gyász, a bűntudat és a megküzdés áll, sikerre tudott vinni, nem kis teljesítmény – Ortega erre húzott lapot a netflixes Wednesday karakterével.
Az Addams Family klasszikus, Tim Burton nevével fémjelzett, újragondolt változata pillanatok alatt lett a közönség kedvence, sokak szerint pedig ez Ortega eddigi legfontosabb alakítása, amiért minden eddiginél több elismerő kritikát kapott.
A Wednesday című sorozatban
Jenna Ortega nem sokkal a huszadik születésnapja után máris generációjának egyik legnépszerűbb színésze – mi pedig kíváncsian várjuk, mi mindent tartogat még számára és számunkra is a pályája.
Amerikában, ha valaki elég ügyesen lépked a szamárlétrán ingatlanosként, akár több százezer dolláros jutalékot is zsebre vághat, és az sem ritka, hogy az ügynökök saját maguk vásárolnak több millió dolláros házakat, amelyeket Lamborghinin gurulva és Louboutin cipőkben tipegve érkeznek megtekinteni. Erről és rengeteg felesleges konfliktusról szól a Selling Sunset és a Selling the OC.
A Jogos önvédelem című Netflix-dokumentumfilm legnagyobb tanulsága, hogy sajnos még mindig nem mindegy, egy nő vagy egy férfi próbálja meg magát megvédeni az erőszakos partnerével szemben.
„Ez vagy a világ legjobb, vagy a világ legrosszabb dokufilmje lesz. Valószínűleg mindkettő.” A végeredmény azonban minden kétséget kizáróan nemcsak páratlan, de gyógyító erővel bíró alkotás is lett. A Phil Stutz-módszert szerintünk annak is látnia kell, aki nagy ívben kerüli a terapeutákat.
Kamasz lány kutatja a családi titkokat, amíg teljesen bele nem tekeredik a hazugságokba. Egy új sorozat a felnőtté válás nehézségeiről (vagy képtelenségéről) Ferrante regénye nyomán:
A mostani harmincas-negyvenes korosztály már nem jut el odáig, hogy megérkezzen az életközepi válságba, és elkezdje unni a kiszámíthatóságot, ahhoz ugyanis előbb meg kellene tapasztalnia a biztonságot és a stabilitást.