„Valószínűleg most megakadályoztam egy öngyilkossági kísérletet” – Kemény Gabriella és Pion István a Popfilterben
Miért vált ki indulatokat a szakmából vagy az olvasókból, ha valaki eddig ismeretlen módszerekkel vagy platformokon próbálkozik? Ki dönti el, mi a vers és mi nem elég emelkedett ahhoz, hogy költészetnek nevezzük? Tényleg jobb, ha valamit kevesen értenek? Kosztolányi elég sokszor megfordult bulvárlapokban – sokan azonban még ma is váltig állítják, hogy a népszerűség fordítottan arányos a művészi értékkel. Kemény Gabriella Insta-költőnek huszonötezer követője van, és ő bátran vállalja, hogy a cél néha szentesíti az eszközt, azaz a terápiás jelleg fontosabb egy-egy szöveg minőségénél. Pion István költő, slammer emblematikus alakja a ma már „lírafordulatként” emlegetett időszaknak, amikor a fiatal költők népszerűsége egyszer csak kiegyenlítette a próza addigi eladásbéli fényét a könyvpiacon. S ami még közös bennük: mindketten tabutémákról beszélnek a közösségi médiában, aminek néha sokkal, de sokkal fontosabb hatása van, mint az, hogy valaki tetszését elnyerje a szöveg. Pion István volt az első férfi, aki nyíltan beszélt a #metoo-kampányban az őt ért abúzusról, Kemény Gabriella pedig néha egészen furcsa módokon segít azoknak, aki maguk ellen fordulnának a lelki problémáik miatt. A beszélgetés végén az is kiderül, hogy miért rettegett egyikük Lackfi Jánostól – és miért akarta ráborítani az asztalt a másikuk. (Azóta mindkettő elmúlt.) A WMN Popfilter mai vendége: Kemény Gabriella és Pion István. Popfilter – Szűrjük a zajt!
–
A Popfilter további epizódjait itt találod: