Amikor a párom elé tettem, azt mondta, „ez igen, ez gyönyörű” (és nem rám értette). Amikor pedig befejezte a vacsorát, nemcsak mind a tíz ujját nyalta meg, hanem azt állította, hogy ilyen jót kitalálni se lehet, annyira egyben van ez az étel, neki nem kell mellé még a hús se. (És én hiszek neki.) Pedig ha valaki nem vegán, akkor az ő. 

Ebben az ételben tulajdonképpen minden benne van:

  • fantasztikus zsírok a csodálatos tulajdonságokkal bíró kókuszzsírnak köszönhetően (én csak ezzel sütök-főzök, amióta szigorú diétán vagyok, olívát csak hidegen, a salátákra használok, ez az alapszabály) 
  • növényi fehérje a borsóból és a csicseriborsóból
  • szénhidrát az édesburgonyából, a répából és a karalábéból,

egyszóval minden kompakt.

A friss, üde borsószósz pedig olyan aromát kölcsönöz mindennek, hogy nem fogsz magadhoz térni. De majd tájékoztass róla, mit tapasztaltál!

Mivel én nem használok fűszereket a beleim siralmas állapota miatt, ezért csak Himalája sóval ízesítem, de ennek íze olyan szelíd, hogy észre sem veszed. Tulajdonképpen megszerettem a zöldségek eredeti ízvilágát, hozzászoktam, hogy legfeljebb csak zöldfűszereket használok, de ti kiegészíthetitek bátran az ízeket. Ha így tesztek, ez esetben javaslok hozzá őrölt koriandert és kevés kurkumát, amivel sütés előtt kell megszórni és alaposan átforgatni az alapanyagokat. Az is teljesen oké, ha nem ezeket a zöldségeket használjátok, nekem például most karalábé, répa és édesburgonya árválkodott a hűtőmben, de ha ti sima krumplit, céklát vagy bármi mást használtok, azzal is finom. 

Na de lássuk is, miről van szó.

Sült zöldségek ropogós csicserivel és friss borsószósszal

A cikk a hirdetés után folytatódik!

Hozzávalók (2 főre):

– fél bögre csicseriborsó (én konzervet használtam, különben előre meg kell főzni, de azzal nem érdemes vacakolni)
– fél bögre zöldborsó (fagyasztott)
– 1 db édesburgonya
– 1 szál répa
– 1 karalábé
– 1 marék spenót
– 1 dl natúr kókuszjoghurt
– 2 gerezd fokhagyma

Elkészítése:

1. Először a sütőt készítem elő, felmelegítem 180 fokra. Felvágom nagyobb kockákra az alapzöldségeket, a répát, az édesburgonyát és a karalábét, kókuszsírban megforgatom őket, sózom, és egy kibélelt tepsibe berakom, majd egészen addig sütöm, amíg szép aranybarnák nem lesznek. 

2. Aztán a csicseriborsót átmosom, lecsepegtetem, majd megszárítom és egy hevített serpenyőbe teszem, hogy kevés kókuszzsíron megpiríthassam gyönyörű ropogósra. Vigyázz, kicsit pattogós, ne ijedj meg! Akkor van készen, ha roppan.

3. A fagyasztott zöldborsót forrásban lévő vízzel leöntöm, abban tíz percig hagyom állni, majd leszűröm, hozzákanalazom a kókuszjoghurtot, és belenyomom a két gerezd fokhagymát is. Egy botmixerrel masszává keverem, lehet rusztikus is.

4. A spenótleveleket megmosom, megszárítom, és kibélelem vele egy tál alját.

5. Ha készen vannak a zöldségek, rászedem a spenótágyra.

6. A ropogós csicseriborsót is ráhalmozom.

7. Három kanál gyönyörű zöldborsópürével megspékelem.

8. Majd úgy fogyasztom el, hogy minden legyen a villámon: barnára sült zöldség, ropogós csicseri, friss borsószósz és spenót is.

Számolj be róla, hogy sikerült! 

 Jó étvágyat!

A képek a szerző tulajdonában vannak

Szentesi Éva