„Amíg a hátam mögött van a közönség, jól érzem magam, de a meghajlásnál már nem” – Fischer Ádám a Popfilterben
Fischer Ádám ötévesen hallotta az első Haydn-szimfóniáját, és azon nyomban reklamált is a karmesternél, hogy nem volt elég hangos az üstdob. Az idén hetvenéves, de ez nem változott: azt mondja, a meghajlásnál minden az arcára van írva. Mert őt nem a taps és a rocksztárság érdekli, hanem kizárólag a zene. A világ legjobb Wagner-dirigensei közt számon tartott Fischer Ádám a Popfilterben megmutatja, milyen kivételes érzékenységet kíván ez a szakma – és hogy a karmesterség nem is áll olyan távol a futballedzőségtől. Hogyan oldja meg, ha például eltéved az egyik zenésze a színfalak mögött? (Megtörtént!) Beszélgetünk arról, hogyan lett Budapesten „Kis-Bayreuth”, mi a szabály „az igaziban”, és még az is kiderül, mi van, ha a fuvolista képtelen együttműködni a karmesterrel. Aki szeretné hallani, ahogyan másik szíve csücskét, Haydn A teremtés című oratóriumát vezényli, az pedig menjen el a Müpa újévi hangversenyére. Akkor is, ha amúgy még sosem járt komolyzenei koncerten: az ifjúsági hangversenyen Fischer maga segít a fiataloknak, gyerekeknek ennek a csodás műnek a megértésében. Hetekig szerveztük ezt a találkozót, hogy összejöjjön, azt pedig csak a mikrofon előtt árultam el neki, hogy sok éve várom ezt a beszélgetést. Én Csepelyi Adrienn voltam, és ezzel a felvétellel kívánok boldog ünnepeket minden olvasónak és hallgatónak. WMN Popfilter – Szűrjük a zajt!
–
A Popfilter további epizódjait itt találod: