Pedig jó ötletnek tűnt – 7 termék, amin hatalmasat buktak a gyártóik
Bő egy hónapja ellátogattam a Kudarcok Múzeumába, amitől messze nem voltam elragadtatva, a kiállítás körülményei finoman szólva is minősíthetetlenek voltak. Öröm az ürömben azonban, hogy ez a külföldön sikeres, itthon azonban rettenetesen igénytelen módon összegányolt tárlat számos olyan terméket mutatott be, amiknek a története meglehetősen izgalmas – közös bennük ugyanis, hogy megálmodóik nagy reményeket fűztek hozzájuk, ám végül óriásit buktak rajtuk. A viccestől a bizarrig van itt minden, mi szem-szájnak ingere (egyes esetekben szó szerint), közülük gyűjtöttem össze a legérdekesebbeket. Dián Dóri írása.
–
Mindannyian csaptunk már a homlokunkra baráti beszélgetések közepette, amikor valami olyan korszakalkotóan zseniális ötlet jutott eszünkbe, amiről az adott pillanatban szent meggyőződéssel hittük, hogy milliomossá tesz minket. Gyakran hangoznak el ilyen helyzetekben a „mekkora ötlet” és a „piaci rés” kifejezések, azonban a legtöbb esetben ezek a kolosszális megfejtések végül csak álmok maradnak. Ez azonban nem feltétlenül baj, mert bár vannak nagy vizionáriusok, akik ötleteikkel megváltoztatták az emberiség életének minőségét,
a helyzet az, hogy nem lehetünk mindannyian feltalálók.
Sőt, még azoknak is lehetnek rossz ötleteik, akiknek már egyszer (vagy többször) bejött a számításuk.
Ám az ember természete már csak ilyen: próbálkozik, megy, csinálja, aztán maximum nem sikerül. Ilyen bukások történetei következnek (de annyit még hozzá kell tennem zárójelben, hogy az alábbi termékek esetében nem is értem, hogyan nem volt a csapatban egy józan gondolkodású ember, aki megakadályozta volna ezeknek a nyilvánvaló marhaságoknak az elkészültét, még mielőtt súlyos vagyonokat buknak rajtuk).
1. Ha a csajok nem is, a szemüveged majd tapad rád: Nike Magneto
A Nike már a Marvel-filmek felfutása előtt pár évvel felkapaszkodott a szuperhősvonatra egy új, extravagáns napszemüveggel, ami az X-Men-képregények Magnetója után kapta a nevét. Azonban a sporteszközöket és -ruházatot gyártó cégnek nem jött be úgy a dolog, mit a Marvel Studiosnak – ám tény, hogy nem is a szuperhősös néven múlott a termék sikere, hanem a koncepció volt teljesen elhibázott. A Nike dollármilliókat áldozott a Magneto fejlesztésére és marketingjére, azonban mindössze két év után kivonták a forgalomból.
És hogy miért volt olyan nagy durranás ez a napszemüveg? Mert nem voltak szárai, hanem egy-egy mágnest kellett a szemek mellé ragasztani, és ahhoz tapadt hozzá ez a futurisztikus kiegészítő. Azonban se a sportolókat, se a nagyközönséget nem győzte meg az ötlet, így 1997-ben leállították a Magneto szemüvegek értékesítését.
2. A kutyának se kellett: ízesített, palackozott víz házi kedvenceknek
A Szomjas Cica! és Szomjas Kutya! nevekre keresztelt termékek tipikus esetei lehetnek annak, amikor valakinek a fejéből kipattan egy ötlet, és senki nincs a közelében, hogy lebeszélje róla. Így születhetett meg az ásványi anyagokat és vitaminokat tartalmazó palackozott víz négylábú kedvenceinknek, ami a csapvizet hivatott helyettesíteni. Végül is, van benne logika: ha magunknak megvesszük palackban azt, ami folyik a csapból is, a háziállatainknak miért ne tennénk?
A nagyobb siker érdekében pedig a kutyáknak marhahúsos, a cicáknak halas ízesítésben árulták.
Azonban hiába a flancos palack és a bizarr ízek, a gazdik valamiért nem érezték szükségét annak, hogy húsos folyadékkal kedveskedjenek az állataiknak.
Thirsty Dog!/Thirsty Cat! (1994-1994): Liters of lightly carbonated bottled water made specifically for pets, containing vitamins and flavorings ("crispy beef" for dogs, and "tangy fish" for cats), but FDA approved for humans consumption, and even certified kosher. pic.twitter.com/LIwNQ2qxT8
— Discontinued Foods! (@Snack_Memories) November 3, 2022
3. Ideje beletörődni, hogy nem megy: Coca Cola Blāk
A világ legnépszerűbb üdítőmárkája folyamatosan kísérletezik új ízekkel, és nem elégszik meg azzal, hogy egy piacot ural, hanem egyre több területen szeretné megvetni a lábát. Szemet vetettek a kávés italok szektorára is, így 2006-ban hosszú fejlesztési folyamat után kijöttek a kávés kólával. Igen, ez az, aminek hangzik, és az íze is olyan. A termék nem aratott osztatlan sikert, így mindössze két év után, 2008-ban kivonták a forgalomból. Azonban a Coca Cola nem adta fel a reményt, és 2017-ben Japánban, aztán 2021-ben az Egyesült Államokban is piacra dobták a Coca Cola with Coffee nevű italt, ami szintén a kóla és a kávé szerelemgyereke volt. Meglepő, de a népek tíz évvel később sem jöttek lázba a kávés kóla gondolatától, ezért 2022-ben megszüntették a gyártását.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
4. Ha a szexizmus fájna: Bic for Her
Az öngyújtókat, eldobható borotvákat és tollakat gyártó cég, a Bic, 2011-ben szaladt tátott szájjal abba a bizonyos erdőbe. Én nem tudom, hogy ki szerint és miért volt jó ötlet, de piacra dobták a kifejezetten „női kezekre fejlesztett” tollat. A terméket kettes csomagolásban is lehetett kapni,
és a tollak természetesen rózsaszín és lila színűek voltak.
Csak sejtem, hogy mik hangozhattak el azon az ötletelésen, aminek a végén a „női toll” víziója megszületett, és nagyon szeretnék valami frappánsat írni, de tele lenne csúnya szavakkal, úgyhogy inkább haladjunk tovább.
5. Mansplaining felsőfokon: Pinky Gloves
Míg a női toll esetében csak sejtem, hogy férfiak agyából pattant ki zseniális ötlet, a Pinky Glovesról tudjuk, hogy két fickó álmodta meg. A német úriemberek állításuk szerint megosztották hajlékukat egy női lakótárssal, és ő adta az ihletet e fantasztikus találmányra: a menstruációs kesztyűre. A férfiak elmondása szerint ugyanis egyszer észrevették a nő tamponját a kukában, ami nem volt becsomagolva, így megfejtették, hogyan tudnák jobbá tenni a menstruáló nők életét: egy kesztyűvel, amit a kezükre húzva nem lesz véres a mancsuk, és rögtön bele is lehet csomagolni ízlésesen a használt eszközt. De nem is ez a történet legdurvább része, hanem hogy a találmányukat elvitték 2021-ben a helyi Cápák között című műsorba, ahol egy harmadik férfi, a neves befektető, Ralf Dümmel meglátta a potenciált a termékben, és 30 ezer eurót adott a projektnek.
Sajnos útközben elfelejtettek megkérdezni akár egy nőt is arról, hogy mit gondol a rózsaszín kesztyűről, mert akkor nem vágtak volna bele:
a közvélemény utálta a terméket, és kikérték maguknak a nők, hogy azt gondolják róluk, hogy nem higiénikusan végzik a menstruációjukkal kapcsolatos teendőiket, miközben a férfiak 70 százaléka nem mos kezet a nyilvános vécé használata után.
A három férfi végül nem győzött bocsánatot kérni, és már nem árulják a mensikesztyűt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
6. Amikor az elmélet jó, csak a gyakorlatban nem működik: flakonos koton
Bár már kismillió méretben elérhetők, az óvszerek egyik hátránya, hogy nem mindig passzolnak a használójukra – márpedig, ha ez éles helyzetben derül ki, az rém kellemetlen. E probléma kiküszöbölésére találták ki a péniszre fújható latex óvszert, ami egészen biztos, hogy a passzentos lesz a viselőjére. Csakhogy a gyakorlatban több gond is akadt: az egyik, hogy a száradási idő túl hosszú, ami agyonvágja a pillanatot, a másikat pedig James Corden szemléltette igen lényegre törően (1:04-től):
7. Cserebere, fogadom – gusztustalan kiadás: Shared Girlfriend
Kínában régóta probléma, hogy sokkal több férfi van, mint nő, ami megnehezíti a társkeresést mindkét nem számára. A magányos férfiaknak ott a lehetőség, hogy testi vágyaikat szexbabákon éljék ki, azonban egy jobb minőségű baba elég drága, amit sokan nem engedhetnek meg maguknak. A problémát felismerve a kínai Taqu nevű cég előállt a megoldással: a szexbabakölcsönzővel.
A babákat a kölcsönzések után fertőtlenítették és az esetlegesen sérült részeket javították, azonban nem volt hosszú életű a biznisz: a kínai hatóságok néhány nap múlva leállították a szolgáltatást arra hivatkozva, hogy a babakölcsönző tevékenysége „vulgáris, ami megzavarja a társadalmi rendet”. Ha szeretnétek látni, hogyan néztek ki a kölcsönözhető babák, ide kattintva megtehetitek – kérlek, ne írjátok be a keresőbe, hogy „Shared Girlfriend China”, mert kicsit más tartalmakat fogtok találni, nekem elhihetitek…A műanyag szerelemre vágyó férfiak napi 45 dollárnyi jüan fejében választhattak, hogy aznap este többek között nővérkével, takarítónővel, diáklánnyal vagy Wonder Womannel szeretnének-e ágyba bújni.
Kiemelt kép: YouTube / Promiflash; YouTube / Coca-Cola; Twitter / Discontinued Foods!; YouTube / TheEllenShow