„Amikor a többi gyerek biciklizni vagy focizni ment, én fogtam a vödröt meg a szivacsot, és lemostam édesapám autóját. Ha végeztem vele, nézegettem a végeredményt, ami minden alkalommal szinte semmihez sem fogható elégedettséggel töltött el” – mondja Kaczur Áron, a Cleango alapítója, operatív igazgatója.

Áron – aki egészen addig napi rendszerességgel tisztította az autóját – az egyetem alatt indított egy számítástechnikai vállalkozást. Amikor szembesült azzal, hogy a munkaidő leteltével állandóan kígyózó sorok vannak az autómosóknál, megszületett a fejében a gondolat:

mi lenne, ha házhoz jönne az autómosás?

De nem állt meg itt, olyasmit szeretett volna létrehozni, ami társadalmilag hasznos, innovatív, és ami a szenvedélye.

Egyszerű, gyors és zöld

A Cleango alkalmazás segítségével Budapest területén, a kijelölt zónán belül rendelhetjük meg a szolgáltatást az autónk tartózkodási helyének és rendszámának megadásával. A zóna az első kerülettől a tizennegyedikig (kivétel a tizedik kerület) terjed. Ennek az az oka, hogy az autómosók elektromos robogóval közlekednek, és a hatótáv egyelőre ezt teszi lehetővé. A szolgáltatás megrendelése után a Cleango autómosója kapacitás függvényében akár már fél órán belül a helyszínre érkezik, majd környezetkímélő módon lemossa és/vagy kitakarítja a járművet, ezután pedig sms-ben értesít, amikor elkészült az autó.

A Cleango által használt speciális mosószer lehetővé teszi, hogy a hagyományos, 130 liter vízigényű autómosás helyett mindössze 4 deciliter víz felhasználásával varázsolják tisztává a járműveket, jelentősen csökkentve ezzel az autómosás ökológiai lábnyomát.

„A globális vízhiány nagyon is valós és égető probléma, ezért ideje tudatosan használni az alternatív technológiákat” – áll a cég missziójában.

Ennek a módszernek köszönhetően Európában is élen járnak, ami az autómosás környezetre gyakorolt negatív hatásait illeti.

Kaczur Áron azt is elmondta, hogy bizonyos értelemben újra fel kellett találniuk az autómosást, mivel az emberek többségének fejébe az autómosás három módja vésődött be: a gépi, az önkiszolgáló és az időpontfoglalós kézi mosás. Mindez üzletileg is nagy feladatot jelentett, tapasztalatuk szerint viszont a piac megmutatta, hogy az általuk kínált szolgáltatás lehet a negyedik alternatíva.

Nem állnak meg azonban Budapestnél, a jövőre vonatkozó tervek között vidéki városok, sőt a V4-országok meghódítása is szerepel.

Ha úgy gondolod, hogy a Best Impact Awardot a Cleangónak kell megnyernie, szavazz rájuk itt május 20-ig: