A Budapest Nagyregényben két jó dolog van: az ismerős és az ismeretlen, a tükröződés és a kilátás
A Budapest Nagyregény olvasásakor az otthon határai – időben és térben is – észrevétlenül kitágulnak. Hazává azért nem duzzadnak, de ez is valami.
A Budapest Nagyregény olvasásakor az otthon határai – időben és térben is – észrevétlenül kitágulnak. Hazává azért nem duzzadnak, de ez is valami.
Marguerite Perey felfedezett egy kémiai elemet, és mégis majdnem feledésbe merült a neve – ahogy történt ez számtalan tudósnővel, akiknek nem volt ilyen szerencséjük, és örökre eltűntek a tudományos feljegyzésekből.
Szereted az izgalmas világvégés filmeket? A rejtélyeket, a lappangó feszültséget és a nagy fordulatokat, amiktől a film végén leesik az állad? És az A-listás színészeket, akik csak megkoronázzák az egyébként is briliáns történetvezetést? Ja, Anna Eszter is. De a Távol a világtól sajnos nem ilyen.
Sokáig rettegett a rendezéstől, ma viszont már nem fél 80 millió dollárt kérni egy stúdiótól, hogy megvalósíthassa az álmát. Bradley Cooper kétségkívül megvetette a lábát Hollywoodban.
Az olasz gyerekek is várják a Mikulást – csak épp náluk kettő van belőle, ugyanis a második egy nő, aki vízkereszt napján ereszkedik le a kéményből. Befana történetéről olvashattok.
Minden családban vannak olyan titkok, amikről nem szívesen beszélünk – a szembenézés azonban még akkor is elkerülhetetlen a gyógyuláshoz, ha hiszünk abban, hogy Isten mindenkinek megbocsát.
Gryllus Dorka és Simon Kornél nem kis feladatot vállalt házaspárként: az Üvegfal című darabban egy bántalmazó kapcsolat épülését modellezik együtt. Vigyázat: az előadás felér egy gyomrossal!
„Azt hiszem, szerencsém volt az irodalomban. Mire egyáltalán észrevettem, hogy nőnek lenni milyen problémát jelent az életben és az irodalomban – már költő voltam. Témában, élményben azóta sem tettem kirakatba nővoltomat.”