A takonyban és az önsajnálatban fuldokolva viszont legalább számos remek ötletem támadt, hogyan lehet amúgy túlélni a tél végi depresszió és a tavaszi fáradtság kombinációjával terhes utolsó téli napokat.

1. Sportolj!

Jihá! Hát, mit is ajánlhatna elsőként az edző, ha nem ezt? A sport felmelegít a hidegben, feltölti a csontra lemerült elemeket, ráadásul a karácsonyi úszógumi maradékait is segít eltüntetni. Ne felejtsd el, hogy a tél sosem a csúcsteljesítmények ideje. Használd ezeket a hónapokat szinten tartásra, és a tavaszi belendülés előtti alapozásra, vagy simán csak menj kirándulni a hegyekbe, és élvezd a napsütést a hegytetőn!

2. Igyál teát!

Ezt a cikket egy barátom nemrég megnyitott teázójában írom. Épp most mesélte el, hogy a teamécsest azért hívják teamécsesnek, mert annak az volt az eredeti funkciója, hogy melegen tartsa a teát. Mondjuk, ennek nincs nagy jelentősége a tél végi érfelvágás szempontjából, de gondoltam, megosztom veletek. Most, hogy a WMN nagyböjti fogadalom-cunamijának keretében lemondtam a koffeinről, felértékelődött a tea jelentősége. Meleg, finom, és már jön is a következő tipp, amit remekül lehet csinálni egy jó kanna tea társaságában:

tea

3. Beszélgess a barátaiddal!

Egy tea mellett, vagy hívd meg őket egy jó levesre, forralt borra. Mécsesek, takarók, barátok, jó zene, világmegváltó nagy beszélgetések: ha valami segít túlélni a telet, ez biztosan. Ha tehetitek, menjetek el napközben sétálni, vagy legalább ebédeljetek a szabadban. Semmi nem segít annyit a hangulati mélypontokon, mint egy kis déli verőfény.

5. Lepd meg magad!

Február-március egyértelműen a wellness ideje. Nincs más időszaka az évnek, amikor ennyire jól esne egy kis masszázs, szauna, élményfürdő. A szabadtéri meleg vizes fürdők, medencék forró vízéből nézegetni a kint értetlen fejjel néző didergőket: páratlanul kéjes élvezet.

6. Pihenj – időben, ne úgy, ahogy én!

A tél – ezt már mondtam – nem a fizikai és szellemi csúcsra járatás időszaka. Az egész éves hajtás után minden belassul körülöttünk, jönnek a depressziós ünnepek, álmosítóak a sötétbe burkolózó délutánok, minden alvásra és ágyban fetrengésre csábít. És hát az ágyban fetrengés kizárólag párosan űzve enyhíti a téli melankóliát, ha egyedül vagy, ez csak súlyosbítja. Summa summarum: ha elköveted azt a hibát, amit én, és agyonhajszolod magad télen, annak tutira egy kényszerszabadságra küldő influenza lesz a vége. Cselezd ki a szervezeted, és pihenj annyit télen, amennyit csak tudsz!

7. Utazz!

Az ősz vége, tavasz eleje az egyik legtökéletesebb időszak a városnéző és természetjáró utazásokra. Oké, néha esik az eső, de azt egy jó esőkabáttal bármikor kivéded – és ma már kifejezetten csinos és praktikus esőkabátok is vannak forgalomban, szóval ez nem lehet kifogás. Nagy hidegben persze ne észak felé indulj el, de ha van lehetőséged külföldi utazásra, Európán belül is találsz egy csomó várost, ahol legalább tíz fokkal melegebb van, mint itthon. Nem feltétlenül kell aggódni a pénztárcád lenullázása miatt: nemsokára arról is írok, én hogyan oldom meg a lehető legalacsonyabb költségvetésből az utazásaimat.

„Párizsban huncut a lány

8. Ne hagyd magad!

Minden arról szól, mennyire rossz nekünk télen, de te ne dőlj be az ilyen hülye cikkeknek. Lehet, hogy csak egy betegségből lábadozó csaj írja őket, aki különben imádja a telet... is. Inkább vedd elő a nyáron már sikerrel abszolvált 21 napos panaszkodásmentes kihívást, és vágj bele újra. Oké, lehet, hogy kicsit nehezebb lesz teljesíteni, mint a nyári fesztivál- és nyaralásszezonban, de hogy ugrásszerűen javítani fogja a hangulati indexedet, azt garantálom.

Hát, ezek a legremekebb tanácsaim az igazán kemény, utolsó téli napokra. Azokra, amelyek már szinte a naptári tavaszra esnek, de még télinek tűnnek. Amikor tényleg azt érzed, sose lesz vége, és csak tempózol úgy, hogy húzzák előtted a falat. De (bő) egy hét, és hivatalosan is itt a tavasz, az igazi, csillagászati, szóval csak ússz tovább! Mindjárt célba érünk!

Prónay-Zakar Gina

életmód-tanácsadó, személyi edző

a Libertad Stúdió tulajdonosa