A punci nagy biznisz… de van itt még más is – Gwyneth Paltrow tanácsai és termékei főleg nőknek
Szép, szőke, filigrán nő sok száz rózsaszín, piros és fehér virágból kirakott, vulvát formáló installáció előtt vigyorog, szabályosan pózol. Nincs zavarban. Örül. Az illusztris esemény dátuma: 2020. január 21. A helyszín: Los Angeles. Az apropó: egy új dokusorozat bemutatója. A szóban forgó szőke nő neve pedig Gwyneth Paltrow. Szentesi Éva írása.
–
Az egyik legszebb karrier az övé, hiszen számos filmet forgatott, és a mai napig aktív (bár elég speciális) szereplője Hollywoodnak. Egészen fiatalon megkapta a legnagyobb filmes elismerést, az Oscart a Szerelmes Shakespeare-ben nyújtott alakításáért. Olyan sikerprodukciókban szerepelt, mint A tehetséges Mr. Ripley, a Vasember vagy a Bosszúállók. A világ legkelendőbb hírességeivel járt, például Ben Affleckkel, de Brad Pitt el is jegyezte, a Coldplay frontembere, Chris Martin pedig feleségül is vette. Nem mellékesen beleszületett a filmkészítés arisztokráciájába, egy olyan családba, ahol a papa rendező és producer, a mama pedig elismert színésznő.
Bár Gwyneth a mai napig filmezik, 2008-ban úgy döntött, hogy felépít egy egészen másfajta vállalkozást is. Ekkor indította el hírlevelét, amelyben kezdetben csak edzéstippeket és recepteket osztott meg a feliratkozókkal, majd később más életmódhíreket is. A kezdeti pár ezres bázis pár év alatt több százezresre nőtt, a The Goop pedig mára egy 250 millió dollárt érő cég lett, ami a számos kritikus hang, sőt orvosi figyelmeztetés ellenére is hatalmas bevételeket produkál. Idén januárban még egy The Goop Lab with Gwyneth Paltrow című dokumentumsorozattal is debütált a Netflixen, amelyben munkatársaival az általuk forgalmazott termékeket és életmód-javaslatokat próbálják ki, például egy orgazmus-tanfolyamot, energiamasszázst és gombázást Jamaicán.
Egészen elképesztő, hogy a cég olyan termékeket is képes piacra dobni és eladni, mint a punciillatú gyertya vagy az energiavámpírok elleni spray, és mindezek még csak nem is olcsó mulatságok.
Ezek közül összegyűjtöttem nektek néhányat.
1. Vaginagőzölés:
Paltrow előszeretettel ajánlja a vaginagőzölést, ezért nagyrészt neki köszönhető, hogy a kifejezetten veszélyes tevékenység olyan népszerű lett a tengerentúlon. (Már idehaza is hirdetik – a szerk.) Az eljárás hívei esküsznek rá, hogy a procedúra felfrissíti, összehúzza és detoxikálja a vaginát, sőt segítséget nyújt a szülés utáni regenerálódásban is.
Az orvosok szerint kifejezetten veszélyes az eljárás, mert égési sérüléseket, irritációt okozhat, és teljesen felboríthatja a hüvely PH-értékét, ezáltal kiteheti a fertőzéseknek is.
Igen, jól érted. Egyébként is úgy tűnik, hogy a The Goopnál elég sok minden a punci körül forog.
Potom húszezer forintért (azaz hetvenöt dollárért) szagolgathatod a Gwyneth Paltrow sunaszaga alapján készített illatgyertyát – nem vicc, tényleg meg lehet rendelni.
A vicc sokkal inkább az, hogy hamar el is kapkodják, úgyhogy igyekezz, ha szeretnél egyet. Bár az is igaz, hogy ezzel legalább nem ártanak úgy, mint a hüvely kigőzölésével.
Ugyanitt orgazmusillatú gyertya eladó!
3. Nyugtató spray a gyerek aurájára
Ez, mondjuk, csak 27 dollár, de tényleg úgy árulják, hogy a gyerek aurájára kell fújni, és a leírás szerint a hisztiző büdös kölke megnyugszik tőle szépen. A rózsavízből, levendula-, jázmin- és kamillaolajból készített vegyület illata biztos isteni, és anyám tuti, hogy alkalmazta volna szívesen, amikor engedetlenkedtem neki az oviba menetelkor, mert nem voltam elégedett azzal, milyen ruhát adott rám.
4. Hüvelybe helyezhető jádetojás
Majdnem hetven dollárért vehetsz olyan jádekövet, amelyet hüvelybe illesztésre ajánl Paltrow cége. Szerintük, ha az arra vállalkozó negyed óráig tartja a vaginájában, akkor javul a szexuális élete, fokozottabban éli majd meg az orgazmusát, és boldogabb lesz tőle.
A szakértők kifejezetten nem ajánlják, hogy bárki köveket dugdosson a vaginájába.
A The Goop már bírságot is fizetett ezért, de a webshopban még mindig elérhető a termék. (Tudom, mert most csekkoltam.)
5. Rózsakvarcos kulacs, hogy együttérzőbb légy
Több mint húszezerért vehetsz tőlük olyan rózsakvarcos kulacsot is, amelyet a következő szlogennel értékesítenek Gwyneth boltjában: nagyobb hidratáltságot érhetsz el, ha ebből italozol, illetve körülleng majd az együttérzés és a szeretet lehelete is.
Micsoda ajánlat! Azonnal rendelek belőle Dúró Dórának.
6. Aranykarátos orgazmus több mint egymillióért
3500 dollárért vásárolhatsz 24 karátos arannyal bevont vibrátort, amelyet egyébként a népszerű szexuális segédeszközöket gyártó Lelo gyárt a The Goopnak, és Olga névre keresztelték. (Hogy miért kell a vibrátornak név, azt nem tudom, és ha már elnevezték, akkor miért éppen női neve van, miért nem, mondjuk, Béla, az végképp rejtély.)
A nemesfémbevonat minőségibb és mélyebb orgazmust ígér. Aha.
7. Permet energiavámpírok ellen
Boróka, rozmaring és levendula egyvelege ígéri, hogy csak a pozitív embereket fogod ezentúl bevonzani. Ezt az oldatot óvatosan felrázva a saját aurádra kell fújni, legyen az bárhol. Kár, hogy trollok és kommentelők ellen nincs ilyen, mert azonnal vennék.
A The Goopban nem minden hülyeség, viszont egyértelműen a felsőbb köröket lőtték be célcsoportnak.
Az utóbbi években már ruhákat is értékesítenek, az alsóneműktől kezdve a sportruhákon át a cipőkig, és több száz dollárt kérnek a darabokért – százezer alatt nem is nagyon lehet vásárolni tőlük. A Netflixen futó sorozat pedig kifejezetten rossz értékelést kapott, mert rengetegen felháborodtak azon a mérhetetlen sok baromságon, ami elhangzik benne, és amit nem igazán tesz helyre senki. A bullshit wellness egyébként is jó bevétellel kecsegtető iparág, sokan (főleg, aki megteheti) képesek elkölteni jelentős összegeket arra, hogy az egészségét, fiatalságát és/vagy a szépségét megőrizze. A különböző divatdiétákra, szépészeti eljárásokra már külön farmok épültek, de az illóolajbiznisz bizonyos elemeiről is kiderült, hogy sok esetben káros lehet az emberi szervezetre, vagy épp nincs bizonyítható hatása.
Gwyneth Paltrow ügyesen ráérzett, mivel tud sokmilliós bizniszt építeni, mert a cége tényleg dübörög a rengeteg negatív reklám és szakértői cáfolat ellenére is.
A The Goop Lab with Gwyneth Paltrow sorozat több mint tanulságos. De azt ajánlom, csak azután vásároljatok az általuk bemutatott termékekből, hogy előbb konzultáltatok kezelőorvosotokkal vagy gyógyszerészetekkel.
Szentesi Éva
Kiemelt kép: Gwyneth Paltrow a The Goop Lab dokusorozat premierjén Los Angelesben, 2020 januárjában. (Forrás: Getty Images/Rachel Murray)