Gazdag sztárt csinálnál a kutyádból, macskádból? – Így lehet a kedvencedből menő influencer
Az internet legnépszerűbb szereplői korántsem csak zenészekből, celebekből vagy modellekből állnak. Például selyemmajmok, malacok és mopszok is helyt kapnak ezen a díszes listán. Utánajártunk, kik a legnépszerűbb influencer állatok világviszonylatban és hogyan toborozhat itthon menő követőtábort magának egy négylábú. Szőcs Lilla írása.
–
Humoros állatok, állati humor. Van. Volt. Lesz.
A minap felvetették a témát a kollégák, hogy mennyire jó lenne, ha írnánk a legkúlabb állatinfluencerekről. Teljesen megleptek. Azt gondoltam, már rég kifutott trend, hogy háziállatoknak saját közösségi oldalt csináljanak a gazdijaik – ugyanis (most egy coming out következik) már nem követek állatinfluencereket. Erről a kollégák is most értesülnek először, mivel kis híján palotaforradalom tört ki, amikor kiderült, nem ismerem Smoothie-t, a macskát. Gondoltam, egy cikkben vallok színt, mert utálok személyesen konfrontálódni. Muhahaha. (Apropó, ti ismeritek?!)
Her tail deserves its own insta though. #tbt
Nem szeretnék persze képmutató lenni, természetesen volt idő, amikor rendszeresen macskás videókon, fotókon röhögtem, de mára valahogy kifulladt nálam ez a téma, és nem tud lázba hozni egy cuki bolyhos házi szőrmók Instagramja. Élőben sokkal jobban szeretek kutyázni, macskázni, mint fotókat nézegetni róluk (na, jó, és arról egyszer-egyszer posztolni). Mondjuk így:
Új kolléga Rupi 12 hetes es kibaszott cuki🙈🙈🙈(ez a legjobb hétfő evör!)#labradoodle #hetfo
Talán szakmai ártalomból, mert újságírás mellett social médiázom is, talán csak, mert nekem is van egy macskám és mind az öt és fél kilójával, meg az összes szőrcsomójával kitölti az életemet, de valahogy ráuntam erre a típusú tartalomra. Ami a fenti kép tekintetében nehezen elképzelhető, tudom… Az én ízlésem viszont abszolút nem tükrözi a közvéleményt – a kollégák is őrülten rajonganak itt bent egy-két állatért. Sőt, ami azt illeti korántsem fulladt ki az állatos kontent a közösségi médiában, itthon például még csak most kezd igazán bepörögni.
Hogyan lesz valakiből állat influencer?
Mivel nálunk is van többek között egy Rupi kutya, akiről rendszerint posztolunk a WMN Instagram-oldalán, gondoltam, már csak miatta is utánanézek ennek a kérdésnek: milyen eddig kiaknázatlan karrierlehetőség állhat előtte, amiről talán nem is tudtunk?! Bevetettem magam az állat influencerkedés mélységeibe, hogy lássam, mi minden történt az utóbbi években.
A tavalyi Influencerfesztivál egyik résztvevője, Reynard a pomeráni törpespicc és gazdája avatnak be a kulisszatitkokba, hogyan történik a varázslat. Egészen pontosan abba, hogyan lehet nemzetközi állatinfluencer oldalt csinálni.
Bevezetésképp azt rögtön el kell árulnom, hogy világviszonylatban a legismertebb állat, Jiff Pom, a pomerániai törpespicc, 8,9 millió Instagram-, és 1,4 millió Facebook-követővel.
(A cikk végén megtalálható a hiánypótló lista, hogy a világon melyek a legnépszerűbb állatok!)) Hazai viszonylatban pedig a legismertebb influencer négylábúak: Erzsébet Fenevadova, a macska 75 261 Facebook-követővel, és Demény, a kötsög vizsla 65 546 Facebook-követővel.
Reynard gazdája Juhász Noémi szakmája szerint is influencermarketinggel foglalkozik, hobbi gyanánt pedig indított egy oldalt a kisállatának. Noémi mindenekelőtt szerényen leszögezte, hogy ők még korántsem olyan ismertek, mint, mondjuk, a fentebb említett Demény, Erzsi vagy Jiff Pom.
Ugyanakkor egy kis energiaráfordítással, precizitással, szakmai utánajárással már egészen gyorsan elérhetők kisebb-nagyobb eredmények. Kutyája, Reynard, jelenleg az Instagramon több mint tízezer követővel jeleskedik, Tik-Tok-on (kamaszok közt népszerű videós alkalmazás – a szerk) pedig kilencvenezerrel – amivel a hazai állatos Instagramok között erős szereplője a mezőnynek. Tekintélyes számú követői mellett szép eredményt mutathat fel, az elmúlt évben ugyanis hat–nyolc márkával együtt is dolgoztak, amelyek közt szponzorált együttműködés is szerepelt. Tízezres Insta-követői tábor körülbelül pont erre elég.
Facebookról a Tik Tok-ra
Noémi saját szórakoztatására vágott bele a projektbe. Ő inkább a vizuális kommunikációba fektet rengeteg energiát, mintsem az állat vicces megszemélyesítésébe. Éppen ezért a fő csapásiránya az Instagram. Képeket szerkeszt, megkomponálja az összképet, a szövegeket pedig angolul írja. Mint mondja, az Instagram alapvetően vizuális kommunikáció színtere, így ha nemzetközi oldalt szeretnél építeni, akkor ez például a célnak megfelelő lehet.
Kiegészítésképp pedig a kamaszok számára, a ma elképesztően népszerű videók alá tátogós alkalmazást használja, a Tik Tok-ot (korábbi ismertebb nevén Musical.ly). Na, de mit kereshet egy kutya egy éneklős, tátogós videós alkalmazásban? Ezt a kreatív kihívást oldja meg Noémi, csodaszép lassított videókat, lehet feltenni jó zenével, a számokat tekintve pedig az eredmény meggyőző.
Véleménye szerint az, hogy angol nyelven kommunikálsz a követőiddel, szerencsére nem zárja ki a magyar szponzorokat sem.
Ugyanakkor az tény, hogy magyar nyelvű közösséget hatékonyan, könnyen és gyorsan inkább az anyanyelveden tudsz építeni, azon belül pedig a Facebookon.
Ennek a közösségnek a határai viszont végesek, míg a nemzetközi porondon a határ a csillagos ég lehet, ha nagyon ügyesen csinálod. Ez persze már csak döntés kérdése, attól függően, hogy milyen célokat tűztél ki magad elé, és milyen típusú tartalmat szeretnél csinálni.
Nem csak a fancyzésről szól
A hazai állatos tartalmak a hiedelmekkel ellentétben korántsem a „viccesen megszemélyesített” állatos profiloktól a vizuálisan szép Instagram közötti tengelyen mozognak csak. Tapasztalatom szerint egészen állatbarát és proaktív közösségek is például jelen vannak, ahol a közös kutyasétáltatós túráktól kezdve a hétköznapi kutyás közösséget építő edukatív programokon át minden megtalálható.
A hazai piac láthatóan a nemzetközihez képest még nagyon kezdetleges. Noémi szakmai észrevétele szerint itthon sokkal inkább lifestyle irányúak a profilok, amelyek azt mesélik el, milyen az élet a háziállataink mellett. Ritka, amikor valaki csak egy típusú kreatív tartalmat állít elő.
Jellemző, hogy egy felületen belül több mini téma megfordul: unboxing (kicsomagolós tartalmak készítése), etetés, milyen trükköket tud megcsinálni házi kedvenced, kirándulás, és különböző kihívások teljesítése a közösségen belül.
Miért csinál valaki ilyet?
Ha esetleg egy mélyen cinikus ember veszett el benned, akkor megnyugtatlak: ez bizony nem csak a sikerről, a csillogásról, és/vagy a pénzről szól. Ez tényleg nem más, mint egy egyszerű l'art pour l'art állatimádat. Saját meglátásom szerint az állatos tartalmak végtelenül népszerűek, és örök forrásai a humornak és a cukiságnak.
Állatos humor már a közösségi média előtt, sőt az okostelefonok előtt is jelen volt; rövid házi videókban, ahogyan eltaknyol, trükközik, viccesen cuki dolgokat csinál egy kutya… visszatérő poénja volt különböző családi vagy nyomozós filmeknek, délutáni sorozatoknak, amiknek a főszereplője egy baromi édes kutya, csimpánz, macska és így tovább. Egyszóval nincs új a nap alatt, az állatos tartalmak mindig is jelen voltak az életünkben, legfeljebb továbböröklődtek a digitalizációval.
Ennek szellemében nézzük melyek azok az influencer állatok, akik letarolták tavaly az internetet, és ellopták mindenkinek a szívét!
1. Jiff Pom, 8,9 millió követő
2. Nala, a macska, 3,7 millió követő
Please love me please❤️ #iloafyou
3. Doug, a mopsz, 3,6 millió követő
"Low-carb diets just aren't for me" -Doug
4. Juniper, a róka, 2,5 millió követő
The world is brighter with you in it, little light. ✨
5. Diddy Kong és Yeti Kong, a selyemmajmok, 1 millió követő
"Being lazy today😴🙈" - Diddy Kong
6. Jill, a mókus, 610 ezer követő
7. Bodhi, a férfidivat nagykutyája, 365 ezer követő
8. Hamlet, a malac, 345 ezer követő
If you're happy and you know, you probably have a piggy! #ThrowBack
9. Popeye, a korcs kutya 327 ezer követő
10. Jax, a szibériai husky, 161 ezer követő
Balance Level: Expert #BabeSpotting #KarateKid
Szőcs Lilla