„Ha tisztán iszom, a 10/2-es gádzsit is megbaszom” – énekelte a múlt csütörtöki Budapest Parkos koncertjén Azahriah, a rajongók szerint egyértelműen arra a lányra utalva, akivel a nyár elején létesített szexuális kapcsolatot az egyik fesztivál backstage-ében, koncert után, egy ToiToi vécé mögött. Az eset nagy port kavart, azt internet népe kettészakadt: egyrészről a lány viselkedését és külsejét fikázta, a másik fele pedig az előadót szedte elő, akinek köztudottan barátnője is volt akkor.

Egyszóval, ahogy az lenni szokott, ment az ítélkezés ezerrel, merthogy az aktusról videót is készített egy arra bóklászó, ami – mily meglepő – felkerült a netre.

Szerintem semmi gond nincs azzal, ha két ember (ez esetben rajongó és zenész) szexel, hiszen mindketten jól járnak: az egyik a rajongása tárgyát kapja meg, ha csak pár percre is, a másik pedig él a kínálkozó lehetőséggel. Nem először csináltak ilyet a történelemben, igazából nincs ebben újdonság. Ami viszont ezt a sztorit övezi, azzal sokkal inkább baj van.

A napokban került elő egy TikTokra feltöltött videó egy júniusi Majka-koncertről, ahol a rapper-médiaszemélyiség a következő dumát nyomta le:

„A sok képmutató fasz mind bántotta (utalt ezzel Azahriahra – a szerk.), hogy mit csinált a ToiToi vécé mögött. Hát, elárulom, bazmeg, hogy húszévesen ezt akartam csinálni a ToiToi vécé mögött én is. Sőt, azért akartam felállni ide a színpadra, hogy a ToiToi vécé mögé járhassak. Tudom nagyon jól, hogy lányos apukaként ezt nagyon nehéz elfogadni, meg kell nevelni a kisjányt, baszod (sic!).”

Meg kell nevelni a „kisjányt”, mondja a nagy eléréssel bíró művész. A tömeg pedig jól hallhatóan őrjöng, kimondta a nagy igazságot, teret adva ezzel a slut shamingnek is.

Ha lehet egy jót „ribancozni”, akkor váljék egészségünkre! A nő viselkedése megvetésre méltó, ha szétteszi a lábát, a szegény ösztönlény fiú meg csak arra botorkált, és belelógatta, ha már a lány felkínálkozott. 

A cikk a hirdetés után folytatódik!

Ismétlem: szerintem semmi gond nincs a kölcsönös beleegyezésen alapuló szexszel. Nincs gond az alkalmi szexszel sem, ha mindkét fél tisztában van azzal, mit tesz, közben védekezik, és nem vár tőle mást, mint amit jelent: pillanatnyi kielégülést (már ha összejön, mert ennyi elég az adott feleknek). Nem vagyok álszent, nekem is volt hasonló kapcsolatom, engem is ribancoztak le, nemegyszer találkoztam azzal az állásponttal, hogy egy nőnek nincs joga ugyanahhoz a szexhez, mint egy férfinak. Ismerem jól, nem kell bemutatni ezt a nézetet.

Viszont mit teszünk akkor, ha a lányt/nőt a szexuális szokásai, az elfogyasztott partnerek száma alapján ítéljük meg? Mi történik akkor, ha kettős mércét alkalmazunk, és nem ugyanazt a megítélést kapja a nő, mint a férfi, miközben ugyanazt teszi? Mit csinál tulajdonképpen Majka, amikor kiáll a színpadra, képletesen veri a mellét, mint egy túlfűtött orángután, és azt hangoztatja, hogy „meg kell nevelni a kisjányt, baszod!”, mert a férfi az a ToiToi vécé mögé akar járni belógatni egyet, ha már a neveletlen kisjány széttárta a lábát?

Azt mondja egyúttal: a férfi ösztönlény, aki nem képes parancsolni a vágyainak, csak a vágyai vezérlik, nem is tehet róla, ha megdug valakit, hiszen szükségletet elégít ki. 

Még ha nem is látjuk azonnal, milyen degradáló ez a férfiakra nézve… Mert a férfiak nem csupán ösztönökből vannak, nem akarnak megdugni mindenkit, képesek érezni, ha akarnak (és megengednék nekik,), időnként sírnak, és be tudják kapcsolni a mosógépet, mert nem hiszik azt, hogy a nő úgy született, hogy mindezeket tudja, és csak ő csinálhatja meg. De ne kalandozzunk el ennyire!

Sajnos az a helyzet, hogy 2022 van, és a nőknek még mindig megmondják, hogyan kellene viselkedniük, mik a velünk szemben támasztott elvárások. Sőt, egy nő kislány korától fogva azt hallja, mi az ő feladata, hogy egyszer majd gyereket kell szülnie, férjhez kell mennie, az ő feladata lesz nagyrészt a gyereknevelés, a főzés, rendben kell tartania a környezetét, hogy a férje majd ebbe a rendbe és nyugalomba érkezhessen haza. De továbbmegyek: kedvesnek és aranyosnak kell lennie, nem túl törtetőnek, semmiképp sem karrieristának (most már ki van adva az ukáz: olyan nagyon sokáig ne is tanuljon), mosolyogjon sokat, akkor válik majd hasznossá a társadalom számára. Mindezeket pedig összemossák azzal, hogy e tulajdonságok a női nem természetéből fakadnak, véletlenül sem a társadalmi elvárások miatt. 

Szóval még mindig ott tartunk, hogy nem ejtünk szót arról, hogyan kellene megtanítani a fiúkat arra, hogy tiszteljék a lányokat (még akkor is, ha sokan azt gondolják, hogy egy ilyen nőn nincs mit), hanem a lányokat kell arra tanítani, hogyan viselkedjenek, hogy ne érje szó a ház elejét.

Még mindig az történik, ha ugyanabban a dologban (ez esetben egy szexuális aktusban) két ellenkező nemű partner vesz részt közös beleegyezés alapján, akkor a feleket a nemük alapján nem ugyanúgy ítéljük meg. Az egyik egy hős, aki behúzott egy újabb strigulát, a másik pedig egy ócska kis ribanc, aki csak úgy odavetette magát. Miért nem lehet, hogy a nő ugyanúgy kérhesse magának a szexet, ugyanúgy élvezhesse és művelhesse azt, mint a férfiak? Tudom, a kérdéseim teoretikusak: mert nem, és kész!

Szóval szépen zárjuk a múlt hetet: a diplomás nő szitokszó lett, a feminista régóta az, a backstage-ben szexelő rajongólány pedig sose lesz más, mint egy kis ribanc, akit meg kell nevelni. 

Ahogy ribanc a többi is, aki ledéren mutogatja magát, akit nem tanítottak meg viselkedni a szülei. (Bár nem tudom, ehhez Majoros Péter neje mit szól, hiszen ő is a nyuszis magazinban kezdte a pályafutását, amivel szerintem semmi gond nincs, szép nő, szép test, mutassa meg, ha úgy érzi. Vagy ő már beteljesítette a princípiumát, háztartásbeli és édesanya, mindezek rá nem vonatkoznak? Lehet!)

Egy ilyen mondat viszont tényleg nemcsak arról mond ítéletet, akit megcéloz, nemcsak a nőket alázza meg, hanem a férfiakat is, sőt, visszaüt saját magára is, és felvázol egy újabb kérdést: tényleg azért akar valaki színpadon állni, hogy minél több csajt megdughasson? Nem azért, mert a művészetét így akarja minél több embernek átadni, együtt akar lüktetni a közönséggel, és legfeljebb annak a népszerűségnek a kellemes velejárójaként akarja élvezni a lányok figyelmét? Nem lehet, hogy inkább arról kéne beszélni, hogy ezt a túláradó rajongást nem feltétlenül illik kihasználni? Utána pedig olyat kiabálni a lányos apáknak, hogy ha tetszik, ha nem, neveljék meg a kisjányukat, mert különben megdugják őket, és akkor magukra vessenek? 

A fiús apukáknak mit üzenünk ennek a gondolatnak a mentén? „Dugj meg annyi nőt, szép fiam, amennyit csak tudsz?” (Dugjál felőlem, csak ne gondold, hogy a másik nemnek nincsen ugyanolyan joga hozzá.)

Dugjál, fiam, egy fiúból úgy lesz férfi, és ne rinyálj, tartsd el a családodat, mert az embernek az a dolga, és ne mutass érzelmeket, mert a fiúk nem sírnak.

Az pedig, hogy valaki, akinek ekkora követőtábora van, mint a szóban forgó előadónak, mert valamifajta tehetséget kapott, azzal jól él, sokat dolgozik, kiáll a színpadra, emberek tízezreire bír hatással, él a népszerűség adta lehetőségeivel (remélhetőleg nem vissza), és beleírja egy dalba azt a strófát, hogy ha részeg, akkor a 10/2-es gádzsikat is megdugja – az igenis full gáz. 

Konklúzió persze nincs. A szexelő nőket és férfiakat továbbra is kettős mérce illeti meg. Talán csak annyi a tanulság, hogy aki színpadon áll, annak felelőssége van: és ehhez a felelősséghez tartozik az is, hogy a rá irányuló reflektorfényben nem vakul el önnön tökéletességétől, nem felejti el, mit jelent, hogy oda eljutott, és mivel bír a színpad ereje.

Mert nem csak azt, hogy minél több kisgádzsit hátravigyünk a backstage-be. Mert ha ezt hiszed, akkor kicsikét szűk a világ neked.

Szentesi Éva

Képek: Facebook/Majka - Fotó: Vajda István / hydelight

Facebook/Azahriah