A Korszak első adásának vendégei fiatalok, tehetségesek, híresek, és még csak most kezdtek bele igazán… Dárdai Blanka zenész és Szőke Abigél színésznő nevét lassan az egész ország ismeri, annyi plakáton és címlapon szerepeltek az elmúlt hónapokban, de a mai sikerükhöz vezető lépések, valamint a módszerek, amikkel fenntartják ezt az érdeklődést, nem is különbözhetnének jobban egymástól. Míg az akkor kamasz Blanka rögtön a mély vízben, az X Faktorban kezdte a karrierjét és azóta is gyakran beavatja a közönségét az életébe az Instagramon, valamint a TikTokon keresztül, az Akik maradtak és a Besúgó ikonikus szerepeivel ismertté vált Abigél már rögösebb és jóval kevésbé nyilvános úton jutott el a képernyőkre – sőt, a mai napig teljesen külön kezeli a magánéletét a munkájától.

A kérdésben szintén megosztott, „krónikusan online” Nyáry Luca és a „digitális puritán” Taraczky Mila műsorvezetőink most leültetik ezt a két különböző hozzáállású, ám egyformán érdekes Z generációs úttörőt, hogy beszélgessenek velük a közösségi média, a hírnév és a karrier kapcsolatáról.

Mit ad hozzá egy művész karrierjéhez az énmárka, a közszereplés? Azonosulnak-e ezzel a szereppel? Mennyit számít a XXI. században az online jelenlét, és mit gondolnak a mai fiatalok a paraszociális kapcsolatokról? Ők vajon hogyan látják ebben az egyre inkább online térbe költöző világban a saját jövőjüket?

A Korszak első adásából ezekre a kérdésekre is választ kaphatunk: 

Hadd meséljen még nektek egy kicsit Luca a Korszakról 

„Milát hatodikos korom óta ismerem, és már akkor meggyőződésem volt, hogy ő valójában egy nyolcvanéves háborús veterán egy kamaszlány testében. A Korszak a kettőnk szokatlan barátságának gyümölcse, ami még évekkel ezelőtt, az egyik olyan délutánon juthatott eszünkbe, amikor a szobám szőnyegén fekve győzködtük egymást arról, hogy milyen jó lesz nekünk a gimi után, mert már akkor is tudtuk, hogy bármibe is fogjunk, azt együtt csináljuk majd. Persze még laza hat-hét év kellett hozzá, hogy az a műsor, aminek aznap lefektettük az alapjait, valósággá is váljon. Most viszont tényleg itt vagyunk. Nem durva a nyomás. Kicsit sem… 

A Korszak ötlete három fő céllal született meg a fejünkben: az első a szórakoztatás, a második az edukáció, a harmadik és a legfontosabb pedig az volt, hogy platformot nyújthassunk a generációnknak, hogy végre ne csak a nálunk idősebbek lencséjén keresztül ismerhesse meg őket a világ.

A zoomerek ugyanis egyre fontosabb szerepekhez jutnak a közéletben és a kultúrában, ám a médiában ritkán kapjuk meg a lehetőséget arra, hogy beleszóljunk a narratívába, miközben egyre inkább az alakítói leszünk. Szerintünk a korosztályunk megérdemli, hogy autentikusan ábrázolhassa önmagát, és abban is hiszünk, hogy a minket megelőző nemzedékek is kíváncsiak ránk, nyitottak a véleményünkre.

Teret akarunk adni a generációk közötti kommunikációra, és megadni az esélyt a mai fiataloknak, hogy nyíltan és kötetlenül beszélgethessenek az őket foglalkoztató kérdésekről, akár a saját korosztályukkal, akár az idősebbekkel. 

Ezért minden adásban egy új, számunkra releváns témát járunk majd körül: mint a mentális egészség, a médiatudatosság vagy az identitás. Ehhez pedig két, egymáshoz kapcsolódó, mégis különböző szemléletű fiatalt látunk majd vendégül, hogy megosszák egymással a gondolataikat. Szeretnénk, ha a műsorunk hidat képezhetne különböző világnézetek és vélemények között, valamint bemutatná a Z generáció kiemelkedő tagjait a kamera előtt és mögött egyaránt. Mi magunk is csak nemrég léptünk be a húszas éveinkbe, a vendégeink szintén mind ezt a korosztályt képviselik, ahogy a stábunk nagy része is. Ezután magától értetődő, hogy a látványba is bele szerettük volna építeni ezt a vonalat, ezért lett a partnerünk a Terike From Budapest divatipari kezdeményezés, akik minden részhez összekötnek minket egy-egy feltörekvő magyar tervezővel, így ő ruháikat viselhetjük majd a műsorban. Valamint segítségünkre sietett a Youngart is, egy fiatal művészeket támogató online galéria, hogy az általuk biztosított műalkotásokkal színesíthessük a stúdiót. 

Bár a műsor a WMN felületén jelenik meg (és nem is tudnánk ennél jobb otthont elképzelni neki), a koncepció kidolgozásáért a Compact TV felelt, és elsősorban nekik (azon belül is Novák Kristófnak és Fränk Barbinak, valamint szerkesztőnknek, Pregun Somának) köszönhetjük, hogy a Korszak valósággá válhatott. Megtisztelő, hogy ez lehet a WMN első nem saját készítésű műsora, de az első olyan is, ami teljesen erről a korosztályról szól, és azzal, hogy a WMN csapata bizalmat szavazott nekünk, megerősítettek abban a hitünkben, hogy a hazai média készen áll arra, hogy befogadjon minket.

Reméljük, hogy a Korszak leendő közönsége is osztja majd ezt a nézetünket, mivel úgy gondoljuk, hogy azok az emberek és történetek, amiket mostantól elhozunk ide nektek, megérdemlik, hogy meghallgassák őket. Szóval, ha érdekel titeket, hogy mit üzen a világnak a Z generáció, vagy hogy mi mindenre képesek a mai fiatalok, találkozzatok velünk minden második csütörtökön, itt és a WMN YouTube-csatornáján. Mi nagyon várunk benneteket.” 

Nyáry Luca és Taraczky Mila