WMN-MagneB6-Béres

A novembert hivatalosan is át lehetne nevezni a pre-karácsonyi stresszhónapjának. Miközben odakint már mindenhol megy a Jingle bells, a boltok ünnepi puccba vágták magukat, addig idebent felpörög az élet; az év vége előtt kétszer annyi a munka meg az otthoni tennivaló is. Ezzel párhuzamosan megy az ünnepi matek, hogy ki, mikor, hova, kivel mit csinál a karácsonyi időszakban. Úgyhogy azok, akik eddig is az idegeiden táncoltak, most kétszer fognak végigszambázni az idegpályáidon: szülői munkaközösség, házsártos szomszéd, anyós, após, követelőző rokonok, szevasztok!

Gyere velem a Jin és Jang birodalmába, megmutatom neked a legforróbb stresszoldó módszereket, amelyeket az internetes ezotéria kénköves bugyraiból ástam elő.

Lesz itt minden. Spiritualitás, tudatalatti-tisztítás, testi-lelki lomtalanítás, evés és ivás, klisék és közhelyek, szóval tényleg minden, ami életben tarthat akkor, amikor a háziorvos kimondja a diagnózist: túl-sok-stressz.

Azt pedig, ugyebár, tudjuk, hogy ahol az orvostudomány véget ér, ott kezdődik a magyar hygge.

Következzen hét olyan stresszoldó praktika, amit bárhol, bármikor nyugodtan megcsinálhatsz. Semmi bajod nem lesz tőle, garantálom:

1. Kettő az egyben immunerősítés: stresszkezelés evéssel, és stresszevés kezelése egyszerre

Szokás mondani, hogy immunerősítő ételek javallottak a túl sok feszültség oldására. Nos, létezik egy tuti ételcsoport, ami állítólag nemcsak a stresszt kezeli, hanem egyben a stressz miatt történő evésre is kiváló: BINGÓ! Ez pedig nem más, mint a tenger gyümölcsei. Úgyhogy a stressz-szezont ünnepélyesen megnyitom egy kis osztrigával és pezsgővel.

2. Pihentető alvás. Naponta többször. Csendben. 

Na, ezt nekem nem is kell kétszer mondani. A szakemberek szerint a kipihentség, kiegyensúlyozottság titka: a sok kis alvás. Pont, mint az étkezésnél: sokszor, keveset! Érdemes beiktatni a nap folyamán úgynevezett frissítő mikroalvásokat. Mondjuk, így:

via GIPHY

Ha ehhez hozzáadjuk a dietetikusok által javasolt napi ötszöri étkezést, akkor végül is kapunk egy nagyra nőtt csecsemőt. Ez az a pont, amikor becsatlakozhatnak a kórusba a pszichológusok és generációkutatók, mondván: a mai húszas-harmincasoknak fel kéne már nőniük! Szerintem mindenkinek be kéne fognia. Csak egy percre. 

3. Testi-lelki méregtelenítés

Az ősi magyar hygge szerves részét képezi a szaunaszeánsz, amit a hazai kultúrkörben csak infralámpázásnak hívunk. Mindig legyen nálad infralámpa! Mindig. Otthon, az irodában bármikor pikk-pakk előkaphatod a vörös kis lámpádat, és hőkezelheted magad. Szinte ugyanolyan, mintha szaunában lennél. Se.

Tudjátok, mi jobb az infravörös fénynél? A sima fény. Salute!

via GIPHY

4. Fülakupunktúra

Azt mondják, a fülszurkálás mindenféle addikcióról leszoktat, például a dohányzásról... meg ilyesmik. És még a stresszt is kezeli. És én ezzel tökéletesen egyetértek! Viszont továbbfejlesztettem a módszert, és csak egy helyen vagyok hajlandó szurkálni a fülemet. A fülcimpámban, ahová ezt a csodaszép fülbevalót teszem. Máris jobban érzem magam, egy kis csicsától. No stressz, helló, csicsa!

5. Testmozgás egy életre

A mindennapi átlagstressznél már csak az a stresszesebb, ha megpróbálsz hat után lejutni hétköznap a konditerembe. Barátom, ne stresszelj a foglalt futógépek és betelt zsírégető órák gondolatától! Helyette inkább ne is menj le edzeni. Máris kevesebb okod van stresszelni, figyeled? 

6. Házi wellness

Ahogy a dán hygge-ben, úgy a magyarban is nagyon fontos szerepet játszanak a forró jutalomitalok. Nem véletlen, hogy ez is helyet kapott ezen a listán. Ki nem maradhat ezek közül a pálinka sem. A házi wellness tökéletes receptje: tegyél fel egy hidratáló arcmaszkot, és hörpints hozzá egy kis házi pálinkát a nap végén. Szinte hiperluxus wellnesshotelben fogod érezni magad. 

7. ...és akkor újfent hangsúlyoznám kedvenc fogalmunkat: az énidőt

Igen, megint az énidővel jövök. Ha lehetne díjat alapítani a leggyűlöltebb, legelcsépeltebb fogalmakra, akkor a WMN-nel már biztosan kitüntettük volna az énidőt! Na, de ne stresszeljünk a szón egy pillanatig, mert ez tényleg nagyon fontos. Ezt én is csak most tanultam meg, miután kisimultak az idegeim, beosztrigáztam, bepezsgőztem, felvettem a legszebb fuxomat, és nem mentem el együtt izzadni egy rakás nővel. Tanulság tehát: mindig szánj magadra időt!

Szőcs Lilla