Így tűnhetsz ki a tömegből – 5 önazonos magyar márka, amit szeretünk
Tele van a város olyan underground alkotókkal, akiknek a munkáit viselve igazán egyedi lehetsz. A modern bohémtól kezdve az elegáns darabokig minden stílusban megjelennek, és alig várják, hogy megtalálják a közönségüket. Mutatunk most neked öt márkát, amivel garantáltan felhívhatod magadra a figyelmet. Szőcs Lilla gyűjtése.
–
1. Cyla pólók – #SZÁJÉ
Szezonnyitó divatmustránkat a magyar divatipar egyik legkúlabb hazai arcával kezdjük, aki üstökösként csapódott be a hazai influenszervilágba – ő pedig nem más, mint Kajdi Csaba modellügynök. Hatalmas hírem van a rajongói számára: itt van végre a saját #cylavagyok kollekciója!
Ha nem mond neked semmit a neve, akkor, javaslom, menj fel azonnal az Instagramjára, és pótolj be minden videóblogos részt, amiről eddig lemaradtál. A Cyla-jelenséget egyszerűen nem lehet szavakba önteni, látni kell!
Cyla, azaz Kajdi Csaba 2018-ban tűnt fel az Insta-sztoriban, és ahogy ő mondja: „Azóta is idegbe tesz mindenkit.”
Hol a divatvilág nagyasszonyait, hol pedig ismert közszereplőket tesz helyre keresetlen őszinteséggel. Ha egy Insta-sztorit ajánlhatok tőle, akkor először is a 2019-es Szépségversenyt nézd vissza tőle. Na, de taka van pólókat venni, itt lehet!
2. DAIGE – Öntudatos nőknek
A lista legprofibb alkotója a Daige márkanév mögött rejlik. Tóth Melinda 2012-ben alapította a brandet, az elmúlt években pedig kitartó munkával letette a névjegyét a szakmában. Talán te is emlékszel egyik közönségkedvenc tervezésére, ami jó pár magazinban megfordult már, az „Úgysem hiszek a férfiaknak” vagy a „Kiváló dolgozó” feliratú pólókra, amikkel sokak szimpátiáját elnyerte.
Engem még a karrierje kezdetén egy fotorealisztikus cápás print ruhával vett le a lábamról, azóta követem a munkásságát. Legutóbb a 2018-as Seduction (vagyis „csábítás”) néven futó kollekciójába szerettem bele, és mi tagadás, a legfrissebb kollekciójának sem könnyű ellenállni.
Minden szezonban változatos és izgalmas kollekcióval jelentkezik – most épp a varázslatos kelet világát idézte meg.
A kifinomult, elegáns, rafinált szabású darabok között rendszeresen feltűnnek humoros, önironikus pólók is, az elképzelt nőideáljának ugyanis nemcsak stílusa van, de humora is.
A Daige egy az egyben megtestesíti a jó értelemben vett modern, öntudatos nőt, aki szeretne kitűnni a fast fashionbe öltözött tömegből.
Enjoy your weekend 🌿 Lasa animal pattern biocotton knitted jumper 🐆
3. Szia+ – Szabó Magdától Quentin Tarantinóig
A Szia+ trash butik a Z generációsok, egyetemisták, művészarcok, és lényegében mindenki más kultikus helye is, aki veszettül szereti a modern, bohém cuccokat. A szerkesztőségben is rendszeresen feltűnnek klasszikus darabok tőlük – néha például kivillantjuk a bokánkat, amin ott mosolyog egy Mona Lisá-s, vagy Dávid szobros művészzokni, máskor Szabó Magdá-s táskával flangál valaki az irodában.
Akik hozzánk hasonlóan szeretik a klasszikus művészetek popkulturális továbbfejlődését, azoknak jó hír, hogy idén ősszel sem lesz hiány ilyen és ehhez hasonló ötletes cuccokból.
A Budafoki úti butik akkor vált széles körben ismertté, amikor Szabó Magdától Quentin Tarantinóig ismert művészek portréi kerültek a vászontáskáikra (amiket természetesen továbbra is lehet kapni), most pedig különböző szabadúszó grafikusok nyomatait vásárolhatjátok meg. Már-már pofátlanság, mennyire menő darabok találhatók itt!
FILMES MOOOOOD! #popculture @pop.portre #sziaplus #ikozosseg #shopping #patch #sunglasses
A felvarrók, színes zoknik, táskák és kitűzők mellett újrahasznosított hímzett pólókat is kapni, amik Wool Work Szofi keze munkáját dicsérik. Nézegessétek és válogassatok belőle, de ne sokáig, mert hamar elkapkodják őket!
4. Verkstaden – „Bébit senki sem ültetheti a sarokba”
A Verkstadent Pintér Pálma indította útjára 2011-ben, egy Skandináviában töltött kalandos év után. A márkanév svédül annyit tesz, „a műhely”, a névválasztás pedig kicsit sem véletlen: fiatal grafikusokból és szabadúszó művészekből álló alkotói gárda tervezi az eszeveszettül kúl pólókat. Személyes kedvenceim a „Not your aranyvirágszál” feliratú darabok, de sokaknak ismerős lehet a „Bébit senki sem ültetheti a sarokba” felirat és talán a „Here comes mom” feliratú anyák napi pólójuk is. (Tegye fel a kezét, aki kapott tavaly anyák napjára egy ilyet!)
Ők már korántsem az a kis cég, mint induláskor voltak, így mára az alkotók a fenntartható fejlődésre is gondolnak. Nemrég egy szuper kezdeményezést indítottak el a műhelyükben „Second go” névvel, amelynek keretében jó minőségű vintage ruhákat gondolnak újra. Különböző saját tervezésű izgalmas grafikákat nyomnak a használt ruhákra, ezzel új életet lehelve beléjük, és visszavezetve őket a körforgásba.
Úgyhogy aki nemcsak divatosan szeretné kezdeni az évet, hanem környezettudatosan is, annak irány a Verkstaden boltja.
5. Vates – Az irodalom szexi
Két huszonéves ifjú vátesz, Bárány Bence és Csányi Péter idén nyáron felforgatta az Instagramot a pólóival: napokig folytak még a csapból is. Nem kisebb célt tűztek ki maguk elé, mint hogy divatba hozzák a költészetet a Z generációsok számára, ehhez pedig olyan ismert arcokat sikerült megfűzniük, mint Kemény Zsófi slammert és Lakatos Levente írót, de mellettük még néhány ismert influenszert is, akik büszkén pózoltak Vates pólóban.
Ekkora kampányt összehozni a semmiből ilyen rövid idő alatt nem kis teljesítmény!
A fiatal forradalmárok azt vallják, hogy „a kultúra és az öltözködés is arról szól, hogy osszuk meg és rakjuk ki azt, ami fontos nekünk”. Végtére is igazuk van a fiúknak, hiszen mindenkinek megvan a kedvenc írója, költője, akinek egy-egy művével azonosulni tud. Miért is ne fejezhetnénk mi magunkat rajtuk keresztül?
Még az is lehet, hogy egy ilyen egyszerű, alulról jövő kezdeményezés ad végül választ arra a kérdésre, amely évről évre szöget üt a tanárok fejébe: mégis hogyan adjuk tovább az irodalom szeretetét a fiatalabb generációnak?
Szőcs Lilla