-

1.
A jól működő márka nevére nagyon hasonlító, esetleg csak picit eltérő nevet válassz. Olyat, ami majdnem vagy szinte ugyanazt jelenti, de azért mégsem teljesen ugyanaz. Esetleg írd a használt angol szót fonetikusan. Akkor nem fog feltűnni senkinek.

2.
Fürkészd ki alaposan a már jól működő, népszerű brand-stratégiáját, témáit, ötleteit. Ezeket a témákat arcátlanul vedd el, és tedd magadévá. Aztán hazudd azt, hogy te voltál előbb, nem a tyúk meg a tojás. Sőt, még jobb, ha azt kommunikálod jó hangosan, hogy te találtad föl a tyúkot is meg a tojást is.

3.
Alakíts ki bizalmas kapcsolatot a jól működő cég egyik munkatársával, aztán pofátlan módon szedj ki belőle annyit, amennyit nem szégyellsz, majd a következő megbeszéléseken mindent tálalj kreatívan a főnökeidnek. 

4.
Másolj hitvallást is! Hogy nem ugyanazt gondolod a világról? Oda se neki! Hiszen már van egy hitvallás, amit a jól működő márka kitalált, megteremtett és bevezetett a köztudatba. Egy percig se gondold, hogy neked nem fog beválni. Magabiztosan kürtöld világgá, hogy ez a te hitvallásod. Vigyázz, ügyesen palástolj, ne nagyon vállalj nyilvános interjút, vitát vagy előadást, mert könnyen lebukhatsz. Vagy: vészmegoldásként, vigyél magaddal fülest, amelyen keresztül valaki, aki okosabb, mint te, de legalább tud olvasni, súghat. 

5.
Keress egy fejős tehenet. Mert pénzre szükség lesz. Méghozzá jó sokra. Ha már eredeti ötletre nem futja. Amíg egy jól felépített brand kitermeli magának a fenntartásáoz szükséges összeget, addig te ugyanezt zsozsó nélkül nem fogod tudni utána csinálni. Nyomd olyan elánnal a reklámba a pénzt, mint ahogyan a süket nyomja a csengőt, és meglásd, hamar elkezd szemerkélni a tapsikoló tömeg is (ideig-óráig).

6.
Az új márkád élére keress egy a jól bevált cég kitalálójához legalább küllemében hasonló vezetőt. Na, jó, legyen egy kicsit nagyobb a melle. És kisebb a feneke. Ez fontos, ha már az agya nem elég nagy.

+1
És végezetül a legfontosabb szabály:

Lájkokat, olvasottságot, vevőkört be lehet csalogatni hangzatos szalagcímekkel, és/vagy jó sok pénzzel. Tehetséget nem tudsz venni. Mivel ez a legerősebb örvény, ezért kénytelen leszel beletörődni abba, hogy tehetséges munkáskéz nélkül a legjobb hamisítvány is csak egy utálatos bóvlinak tűnik, amikor a gyanútlan olvasóvásárló belenéz.

Mentőötlet:

Inkább alkoss eredetit! Ehhez pedig kívánok neked sok sikert!

Szívesen.

Szentesi Éva