Május első vasárnapja anyák napja. Ilyenkor apuka elmegy a virágoshoz, a gyerek meg a saját nevében vásárol egy szál, több szál vagy kazal virágot, anyu szemébe néz, és odaadja a virágot. Van, aki ilyenkor nosztalgiázik, régi fotókat nézeget, vagy éppen csak morog valamit az orgona mellé. De nem úgy az Aldi, amely egy huszárvágással tesz alá az összes anyának, aki úgy érzi, nem tökéletes az alakja. Le a tabukkal, fel az alakformálóval! Hiszen úgysincs olyan nő, aki elégedett magával, szóval lehet ennél jobb ajándék egy anyának?! Valahogy így képzelem azt az ötletelést, amiben megszületett a koncepció, hogy az Aldi akciós reklámújságában, Köszöntsük az Édesanyákat! felirat mellett az alábbi termékeket kínálják tuti ajándék tippként: 

– női alakformáló body vagy top

– női alakformáló szoknya vagy leggings

– sportmelltartó

– pamut hálóing 

– csokoládék

– virág

– szalvéta 

Ezek szerint az Aldi úgy gondolja, hogy az anyák leghőbb vágya: a saját napjuk alkalmából finoman éreztessék velük, hogy nem tökéletes már az alakjuk, jó lenne, ha rendes hálóinget hordanának, és egyáltalán, kapják már össze magukat, irány sportolni!

Végre akciósan megszerezheti minden nagybetűs ANYA a kedvenc faroklohasztó, pisztáciazöld hálóingét és hájfogó mamatanker alsóját – hát lehet ennél meghatóbb üzenetet kapni? Aligha.

A szalvéta funkciója teljesen rejtélyes, de lehet, hogy azt zsebkendő helyett ajánlják a meghatottságtól zokogó anyáknak. Tényleg nem értem, hogyan jutott eszébe bármelyik marketingesnek ez az őrültség, de lenne számára néhány ötletem a közelgő apák napjára. 

Szerintem a június utolsó vasárnapjára készüljenek akciós:

– light sörrel

– hasizom-erősítő géppel 

– klottgatyával

– hajerősítő samponnal 

– lábszagűző dezodorral 

Hasonló sikert aratnának, mint a nőknek szánt ajánlatok, abban biztos vagyok, és nekem még fizetni sem kell a nagyszerű ötletekért, nem úgy, mint a saját alkalmazottaiknak. Azt azért hozzáteszem a korrektség jegyében, hogy nem csak az Aldinak sikerült kimaxolnia az anyaság, nőség és egyéb roppant bonyolult témákat, melyeket igyekeztek megfelelő környezetbe helyezni – sikertelenül. Az Auchan, ugye, nőnap alkalmából kedvesekedett tankolást segítő jóképű fiúkkal, a Tesco téli  nyereményjátékát pedig törölni kellett, annyira szexistára sikerült, de legalább kiderült, hogy szerintük hol a helye a nőknek. Az Univer saját reklámügynöksége egyenesen elhatárolódott a szexista majonéz feliratoktól, ahol ilyeneket lehetett olvasni a flakonokon: „Egy jó feleség mindig kedves, ettől lesz a férj is rendes” – és ez még nem is durva, vannak jobb feliratok is. A Lidl ezzel szemben a feminizmusra építette a karácsonyi reklámját, mondjuk, a kommentelők azért ezen is kiakadtak.

Szerinted gáz? Vagy teljesen oké az Aldi reklámja? 

Zimre Zsuzsa