„Ez egyetlen, önmagát felvilágosultnak nevező társadalomban sem lehet bűn” – Az eutanáziáról
Hány éves korától döntheti el az ember, hogy akar-e élni?
Hány éves korától döntheti el az ember, hogy akar-e élni?
Az élményalapú STEM/STEAM mindkét nem számára lehetőséget ad arra, hogy a felfedezéssel átitatott tanulással közelebb kerüljenek száraznak hitt tantárgyakhoz, és a közös problémamegoldás, együtt gondolkodás során a nemi sztereotípiák kikopjanak.
Online oktatás a romatelepen.
„A gyerekek a társadalom tagjai, itt élnek körülöttünk, hatnak rájuk a felnőttek ügyei, de az életet mintakövetéssel tanulják. A szülők, a családjuk, azok az emberek, akik a gyerek számára mintát és példát jelentenek, – a legerősebb hatás, ami befolyásolja őket.” Dr. Gyurkó Szilvia gyerekjogi szakember írása arról, ki hogyan hat a gyerekekre, és mit jelent a veszélyeztetés.
Ami most történik, az nagy tömegek szemében dehumanizál olyan embereket, akik semmi mást nem szeretnének, csak élni – önazonosan, boldogan, szeretetben, mint mindenki más. A „négy fal között”, ha úgy tetszik… Szentesi Éva fájdalmas-szomorú véleménycikke egy nehéz munkahét végén.
A szó veszélyes fegyver, és a legtöbb bántalmazott gyerek abszolút fegyvertelen.
Ahhoz, hogy egy tanár (vagy táborvezető) eljusson a rábízott gyerekek szexuális bántalmazásáig, kell egy olyan környezet, ami ezt lehetővé teszi, és amiben bizonyos keretek nincsenek szigorúan tisztázva. Itt az idő, hogy felülvizsgáljuk, mi vezet az ilyen esetekhez, és hogyan lehet őket megelőzni.
Még mindig ne lépjünk túl rajta: lehet-e valakit meleggé tenni… egy mesével, neveléssel, példákkal, bárhogyan? Mitől függ a szexuális orientációnk, és miért olyan nehéz elfogadni, hogy többféle van belőle? Egy szakértővel próbáljuk átvenni az alapokat.