1. Závada Péter kezdetben álnéven publikált verseket, hogy ne kössék össze édesapjával, Závada Pál íróval, aki a Holmi folyóirat prózarovatának szerkesztője volt a lap megszűnéséig, és nagyon sok sikeres regény írója. Mivel nem szeretné, hogy ezeket a verseket beazonosítsák az olvasók, nem árulja el az álnevet – szerinte ezek nem voltak jó versek.

2. 

A hiphopot művészeti formának tartja, amelyben nem kizárólag a hitelesség az érték, a szerepjátéknak is fontos szerepe van a műfajban.

3. Munkáinak nagy része felkérésre születik, főként színházaktól. Másfajta elmélyülést kíván meg ez a típusú munka, mint amikor saját szöveget ír, hiszen nem ihletre kell várnia, hanem adott a feladat. Saját vers vagy dráma esetén sokkal jobban rá van utalva az ötletre. A telefonjába jegyzetel, 14 éves kora óta digitálisan dolgozik.

4. Édesapjától látta, hogy van olyan, amikor valaki szabadúszó író, és mégsem csúszik szét az élete. Ő is tartja magát a fix pontokhoz, fegyelmezetten dolgozik.

5. 

Kíváncsiság és nyughatatlanság: gyorsan megun dolgokat, ha valami jól megy neki, akkor új kihívásokat keres – lehet, hogy ebben van valami kis adrenalinfüggőség.

Emellett folyamatosan figyeli a trendeket, és foglalkoztatja, miként lehetne idehaza is progresszív és bátor munkákat létrehozni.

6. A slam poetry egyik fő kérdése, hogy működhet-e a kultúra demokratizálása. Ez nagyon különbözik attól, amit az európai elit kultúrában megszoktunk.

7. „Férfiként sértve érzem magam, ha azt mondják, hogy amit elértem, a külsőmnek köszönhető” – mondja némileg ironikusan arra a vádra, hogy a Simon Márton, Csider István Zoltán, Pion István neve által fémjelzett generáció azért ad el annyi verseskötetet, mert tinilányok rajonganak ezekért a költőkért.

A szexizmust mindkét irányban elutasítja.

8. Szerinte az operettet lenézni finoman szólva sem elegáns, ha az ember társadalmilag érzékeny, hiszen nagyon sokan szeretik a műfajt, ami ráadásul a magyar kultúra része, a magyar operettszerzők pedig világhírűek. Nem lett a kedvence a műfaj, amióta többször is dolgozott a Budapesti Operettszínháznak, de szeret vele dolgozni. Kálmán Imrét nagyon magas színvonalú szerzőnek tartja.

9. 

Závada Péter büszke a Színház- és Filmművészeti Egyetem dákjaira a kiállásukért, és nagyon aggódik a jövőjük, illetve a szakma jövője miatt. Azt vallja, hogy mindenfajta reformnak csakis szakmai alapokon szabad megvalósulnia, és ebben az esetben ez nem így történik.

10. Noha költészet terén úgy gondolja, kevés nagyobb elitista van nála (és ezt vállalja is), zenében szégyenteljesen egyszerű dolgok is tetszenek neki.

Hallgassátok meg a teljes adást, jó szórakozást kívánok!

Csepelyi Adrienn