1. Mert még a buta fruskát is zseniálisan játszotta – és nem ragadt bele a skatulyába 

Marion Cotillard sorsa már a születésekor megpecsételődött, hiszen édesanyja színésznő, édesapja pedig színházi rendező volt, ezért gyakorlatilag a színházban nőtt fel. Nem a Taxi volt az első filmje, de ezzel a mozival vált szélesebb körben is ismertté. Igaz, a történetben szereplő butuska karaktert nem igazán szerette. De még ebben a szerepben is olyan ereje és jelenléte volt, hogy mindenki mást túlragyogott. Ez a szerep is simán belefér a karrierjébe, legalább kiderült, hogy ilyet is tud.

Taxi 2 (Rendezte: Gérard Krawczyk, producer-forgatókönyvíró: Luc Besson, 2000)

2. Mert tud nemet mondani

Három részt forgatott le a Taxi stábjával, majd ezután jelezte a rendezőnek, hogy nem kér többet a tortából, olyannyira elege lett a rá szabott karakterből. Megérte kockáztatni. Ezután olyan nagy nevek kínáltak neki szerepet, mint Tim Burton, vagy Steve Suissa. Az alábbi képen a Felvonulás című film női főszereplőjeként látható. A szőke hajszín is remekül áll neki. Arról nem is beszélve, hogy milyen állati szép smink nélkül (na jó, minimál sminkben).

Felvonulás/Cavalcade (Rendezte: Steve Suissa, 2005)

3. Mert fantasztikusan, kimagaslóan, tündöklően tehetséges

Kétség nem fér hozzá, hogy ez a legmeghatározóbb szerepe Edith Piaf, az Olivier Dahan által rendezett La vie en rose-ban. A francia énekesnő megformálásával Cotillard olyan nevek mellé került a filmtörténelemben, mint a hasonló életrajzi alkotásokban Margaret Theatchert alakító Meryl Streep, vagy az angol királynőt játszó Helen Mirren. Nézzétek ezt a sokféle arcot:

Ez pedig a hangja. Tényleg az övé.

4. Mert nem „ült bele" a sikerbe

Az Oscar-díj után nem volt megállás, rengeteg szerepet ajánlottak neki. A Közellenségekben Johnny Depp partnerét alakította, a Kilenc című musicalfilmben pedig egy világhírű rendező megcsalt feleségét játszotta el. És noha az utóbbi film nagy bukás volt, Marion Cotillard akkor is emlékezeteset alakított benne, és újra megcsillantotta az énekhangját.

Közellenségek/Publéic enemies (Rendező: Michael Mann, 2009)

Kilenc/Nine (Rendező: Rob Marshall, Luisa Contini, 2009)

5. Mert remekül építkezik egy-egy kudarcból 

Rozsda és csontban, amely nálunk nem kapott különösebb figyelmet, egy mozgássérült lányt játszik, aki teljesen lemondott  az életéről. A Macbeth-ben pedig – ki mást – Lady Macbeth-et alakítja. Legutóbbi filmjéért, a Két nap egy éjszakáért újra César-díjat kapott. Imádom, hogy sokféle a vásznon, hogy gyönyörű kontrasztok vannak a szerepei, arcai között.

Rozsda és csont/De rouille et d'os (Rendező: Jacques Audiard, 2012)

Machbet (Rendezte: Justin Kurzel, 2015)

+1 Mert nincs az a retusmennyiség, ami eltüntetné „Mariont"

Cotillard-t a világ egyik legnagyobb divatháza kérte fel a közös munkára, több éve a Dior ház nagykövete és reklámarca. Az, hogy jól áll neki, mondhatni természetes (Diorban azért mindenki jól néz ki... ). De az, hogy önmaga tud maradni a sok photoshop, styling és makeup mellett, azért jár neki az extra ötös.

Dior kampány

Borítókép: Harper's Bazaar (2012, december)

Szentesi Éva