Egyikük hosszú szünet után tér vissza, másikuk az utóbbi évek egyik leglátványosabban befutó előadója. Két egyedi hang, két erős, önazonos nő, aki nem fél a dolgok mélyére menni. Sem a dalszövegeiben, sem egy podcastban. 

Hatvannál is több epizódot vettünk fel eddig, ami száznál is több beszélgetéssel töltött percet jelent. Ha megkérdeznék, mire emlékszem a legélesebben és a legszívesebben ebből a sok-sok órából, egészen biztosan azt mondanám: azokra a pillanatokra, mikor az interjúalanyaim olyasmiket mondtak ki, amiket addig még soha. Nem bulvártémákra gondolok, hanem érzésekre, megélésekre, gondolatokra.

OHNODY és Marge több ilyen pillanattal is megajándékozott: jellemző módon a felvétel után közös csetben hálálkodtunk egymásnak az élményért.

Testkép, szexualitás, anyaság és újrakezdés, idegösszeomlás, munkakapcsolatok és szerelmek – ebben a Popfilterben mindez benne van. De ennél jóval több is: két művész önreflexiója, karriertörténete, sőt: összekapcsolódása. Hatalmas érzelmi amplitúdók, amelyekből rengeteget tudhatunk meg – önmagunkról is.

Hogyan alakul ki egy művész egyedi hangja? Mi van előbb, a dallam, a szöveg vagy a kép? Milyen a jó munkakapcsolat producer és előadó között – és mitől válik azzá? Mit adhat a korkülönbség két alkotó között? Miben változott a női előadók helyzete, megítélése az utóbbi években? 

Hegyi Dóri, azaz OHNODY március 25-én adta ki Sietünk meghalni című lemezét, Mészáros Zsuzsanna, azaz Marge pedig május elsején (a munka ünnepén, anyák napja apropóján) jelentette meg Zsuzs című albumát. Ez a két zenei anyag a kiindulópontunk, de hogy mennyire messzire kalandozunk ettől és közben mi mindent érintünk majd, azt egyikünk sem gondolta volna a műsor előtt. (Na, jó, én sejtettem. Ezért hívtam őket együtt.) 

A cikk a hirdetés után folytatódik!

Hallgassátok szerető figyelemmel őket – az interjút is, a dalaikat is. Érdemes.

Csepelyi Adrienn

A Popfilter további epizódjait itt találod: