Tiltás?

Többször előfordult már, hogy érdeklődtek az ügyfelek:

– Miért nem használható az üzemanyagkártya?

– Ellenőriztem. Zárolva lett.

– Miért zároltuk, mit képzelünk?

– A cég kérte a zárolást.

– Az nem lehet, ő a flottakezelő, csak ő kérhet ilyet, ki volt az???

– Nézem az igénylő nevét, mondom neki, ki volt.

– Nagy csend a vonal végén.

– Az én vagyok…

Előfordult, hogy továbbítanom is kellett az információt, mert nem akarta elhinni az ügyfél, hogy tényleg ő csinálta.

Más így reagált:

„Ha én voltam, akkor viszont az úgy rendben van.”

Az emberek lényegesen bunkóbbak telefonon, mint személyesen

Három éve dolgozom ügyfélszolgálaton, de az az ügyfél volt a kedvencem, aki nem hitte el, hogy a február 28 napos.

Majd amikor hozzátettem, hogy igen, higgye el, IDÉN 28 napos, még le is hülyézett:

„Ó, tán még változik is, nem?”

Feleslegesnek tartottam a további észérveket.

Eltévedt?

Belépett a hölgy az optikába.

– Miben tudunk segíteni?

– Először is, egy pohár vizet kérek.

Oké, adunk, biztos rosszul van, gyógyszert akar bevenni, vagy nemes egyszerűséggel szomjas.

Miután kapott egy pohár vizet, felháborodottan közölte: „De elvitelre.”

Kedvesen felvilágosítottuk, hogy ez egy optika, igyon, amennyit akar, aztán viszontlátásra.

Háromig tud számolni…

– Legyen kedves megnézni a számla negyedik oldalán…

– De itt nincs negyedik oldal!

– Hány lapból áll a számla, amit a kezében tart?

– Kettő, most nézem a harmadik oldalt.

– Akkor legyen szíves, fordítsa meg, és ott lesz a negyedik oldal.

– Jaaaa!

Neve?

– X vagyok az Y cégtől, és mondták nekem, hogy hívjam ezt a számot időpontért.

– Rendben, egy nevet szeretnék kérni.

– NEVET… AZT NEM MONDTAK!!! 

Életmentés

A kedvenc sztorim (minden állásinterjúmon előadtam eddig, amikor menetrendszerűen megkérdezték, mi volt a legnagyobb teljesítményem), hogy egyszer egy amerikai ügyfél bejött hozzám csetelni, kedvesen elbeszélgettem vele a bújáról-bajáról, majd mintegy másfél óra után a következővel búcsúzott el:

„Én azzal a szándékkal jöttem be ide, hogy öngyilkos leszek, de maga meggyőzött arról, hogy van miért élni.”

Kivételesen kommentelő olvasónk nevét is ideírjuk, mert roppant praktikus tanácsokat adott, köszönjük szépen, Németh Viktória!

1. Indulj ki abból, hogy te voltál a hülye, mert általában ez a helyzet.

2. Az ügyfélszolgálatos nem gondolatolvasó, és nem univerzális távgyógyító, a problémádat alapvetően neked kell tudnod megoldani, ő legfeljebb megmondja, hogyan.

3. Attól, hogy adott esetben nem tud segíteni, még nem lesz inkompetens, csak egyszerűen van, amihez van jogosultsága, valamihez nincs.

4. Mielőtt az ügyfélszolgálatra mész, olvasd el a FAQ-ot és az általános szerződési feltételeket!

5. Ha az ügyfeles azt mondja, hogy az úgy van, akkor az úgy van, a szabályokat nem ő találta ki.

6. Próbáld meg objektíve felmérni, hogy mennyire vagy jó ügyfél. Ha rendeltél eddig kétszer, pár ezer forint értékben, akkor nem vagy az, és nem jár neked sem ingyen szállítás, sem különleges elbánás.

7. Nem fogsz tudni beszélni sem a vezérigazgatóval, sem a részlegvezetővel, sem a római pápával.

8. Tudjuk, hogy nem fogod feljelenteni a céget, sem pedig beperelni, úgyhogy ne vagdalkozz ilyenekkel, csak nevetségessé teszed magad!

9.

Kedvességgel, önkritikával és nagyvonalúsággal nagyon elegánsan lehet ügyet intézni. Gyakorold!

Két levél a WMN szerkesztőségébe

Kedves D. Tóth Kriszta!

Jobb sorsra érdemes ingatlanegyüttesünk hasznosításához kérném segítségét.

Utcai bejárattal, két szinten elhelyezkedő, tágas terekkel és modernizált infrastruktúrával rendelkezik. Megbízható, hosszú távú bérlőt (bérlőket) keresünk.

Fotóműterem és stúdió, sport-, egyéb szolgáltatóközpont kialakítására alkalmas. Sajnos az ingatlanügynökségek kreativitását nem tapasztaljuk.

Közreműködésüket készséggel díjazzuk.

És a válaszunk:

Kedves XY!

Nagyon kedves, hogy ránk gondolt, de az ingatlanbiznisz nem tartozik a profilunkba.

Sok sikert kívánunk a bérbeadáshoz!

Üdv, a WMN szerkesztősége

És a válasza:

Sajnálom! Biztosan azt is jól csinálnák.

Egy szürreális levélváltás…

Üdv! 
Tegnap rendeltem önöknél egy orange smart ruhát, viszont nem kaptam visszajelző e-mailt. Megkapták a rendelésemet?
Köszönöm!

Kedves XY!

Szerintünk ezt a levelet nem nekünk akarta írni.

Üdv, a WMN szerkesztősége

A válasz:

De igen. Akkor a rendeléssel kapcsolatban kinek írhatok? Köszi!

A válaszunk:

Kedves XY!
Legyen kedves átküldeni a linket, amin rendelte.
Köszönjük, a WMN szerkesztősége

Választ azóta sem kaptunk…

És a végére még egy elég lakonikus összefoglalása a témának – szintén egy olvasónktól:

„Tíz év személyes-, és két év telefonos ügyfélszolgálat után, minden – emberek nélkül töltött – perc áldás!”