Szerepcsere szexista reklámokban – 9 fotó, ahol a nőknek áll a világ

Az ötvenes évek régi reklámjaiban a nemi szerepek végtelenül egyszerűek: a nőnek a konyhában a helye, a férfi pedig élje a maga kozmopolita életét. Egy képzőművész, Eli Rezkallah újragondolta a retróreklámokban a nemi szerepeket, pontosabban megfordította őket. Így nézne ki egy világ, amiben a férfiak várják otthon a munkából hazaigyekvő asszonyaikat. Szőcs Lilla gyűjtése.
–
Az ötlet onnan jött, hogy az alkotó a hálaadást a családjával töltötte, ahol csak úgy röpködtek a vacsoraasztalnál a szexista megjegyzések. A művész ezért felkutatott '50-es évekbeli reklámokat, ahol nők bántalmazásával és szexista poénokkal üzenik, hogy hol a helyük a nőknek. Megint elővette ezeket a reklámokat, és újrafotózta őket, így a férfiak kerültek a tűzhely mögé, és a nők az irodába.
Az újragondolt fotósorozat láttán viszont baromi sok férfi kiborult, hogy miért rajtuk csattan az ostor. És végül is teljesen igazuk van. Szexizmusra szexizmussal válaszolt a művész – azzal a céllal, hogy felpiszkáljon mindenkit, és alaposan bemutasson. Ez pedig jól láthatóan sikerült.
1. „Az asszonynak a konyhában a helye!” vs. „A férfinak a konyhában a helye!”
2. „Úgy érted, hogy ezt még egy nő is képes kinyitni?” vs. „Úgy érted, hogy ezt még egy férfi is képes kinyitni?”
3. „Ne aggódj, kedvesem, a sört nem égetted oda!”
4. „Amikor a férjed rájön, hogy nem próbáltad ki, elég friss-e a kávé az áruházban...” vs. „Amikor a feleséged rájön, hogy nem próbáltad ki, elég friss-e a kávé az áruházban...”
5. „Jól jön az asszony a háznál.” vs. „Jól jön a férfi a háznál.”
6. „Karácsony reggele boldogabb lesz egy porszívóval.”
7. „A jó hír az, hogy megőrizte a józan eszét.”
8. „Végezz a konyhában hamarabb!”
9. „Kitoljuk a jégeralsókat.”
Képek: Boredpanda
Szőcs Lilla