Bea vállalkozásának története nem szokványos. Először kitalált egy online felületet és a hozzá tartozó applikációt. Majd ez után kereste meg azt a piaci rést, ahol újat, jobbat tud alkotni, mint eddig előtte bárki.

Hosszas kutatás után választotta a munkaerőpiacot, ahol akkoriban – négy évvel ezelőtt – arról szóltak a hírek, hogy a cégek nehezen találnak rá a számukra megfelelő munkaerőre.

Adta magát tehát az ötlet, hogy egy olyan felületet hozzon létre, ahol nem csak az álláshirdetések, hanem a munkakeresők is jelen vannak, ahol interaktívan kommunikálhat egymással a kereslet és a kínálat. Így született meg a SimpleJob.

Az álláshirdető és kereső oldal kinézetében és funkcióiban leginkább egy közösségi média platformra hasonlít, ahol történetesen megtalálhatjuk a számunkra legkedvezőbb munkát.

A kezdet, ahogyan az cégalapításkor lenni szokott, Beának sem volt egyszerű, ráadásul ő egy nem mindennapi helyzetben vágott bele saját vállalkozása alapjainak megtervezésébe – hét hónapos terhes volt, amikor körvonalazódni kezdett a SimpleJob ötlete. Ekkor még Londonban élt, egy multi cégnél dolgozott, és úgy volt vele, hogy, amíg otthon van a babával, lesz három éve létrehozni a vállalkozását. Ha pedig nem sikerül, akkor vissza tud menni dolgozni az állásába. Négy év telt el azóta, és ahogy a mellékelt videó és ez az írás is mutatja, nem kellett újra felvennie a munkát a londoni cégnél.

De ez nem csak a jó ötletének, kemény munkájának és a szerencséjének köszönhető, a családja az első perctől támogatta Bea tervét. Női vezetőként, családanyaként rendkívüli szervezést igényelnek a mindennapok, de Beának szerencsére megvan a kellő hátországa ahhoz, hogy egyszerre lehessen cégvezető, anya és feleség.

Beának kifejezetten fontos volt, hogy egy XXI. századi, a mai trendekhez illeszkedő alkalmazás szülessen. Ennek eredménye, hogy egy egyszerű, kétperces regisztrációt követően egy csetbotos önéletrajzkészítő segítségével könnyen, gyorsan összeállíthatják az álláskeresők az önéletrajzukat – akár a villamoson ülve.

A felület a cégek számára pedig azért kifejezetten praktikus, mert a SimpleJob felületén tudják kezelni a jelölteket, itt kommunikálhatnak a jelentkezőkkel és akár ők maguk proaktívan is megkereshetik azokat az embereket, akik a profiljuk alapján megfelelőek lehetnek egy adott munkára, ezzel megspórolva a végeláthatatlan emailezéseket.

A SimpleJob az elmúlt években jelentős fejlesztéseken esett át, ennek eredménye, hogy Bea munkáját ma már egy nyolc fős csapat segíti és több mint százezer felhasználóval büszkélkedhet az oldal.

A hosszútávú céljaik között szerepel, hogy a magyarországi piac második legnagyobb álláskereső és hirdető portálja legyenek, valamint a későbbiekben szeretnék, hogy a környező országokban is jelen legyenek, hogy megkönnyítsék az munkavállalók és álláshirdetők egymásra találását ezekben az országokban is.

Lukács Beáta és a SimpleJob az Év Női Startuppere-díj egyik döntőse, ha meggyőzött, itt tudsz rá szavazni: