1. Új dalait gyakran „halandzsa-angol” szöveggel írja meg, amitől az angoltanár barátja teljesen kivan, ugyanakkor ez már ad egy ritmikát, amelynek nyomvonalán el lehet indulni a végleges szöveg felé.

2. Nincs általános recept a Wellhello-dalok születésére, előfordul, hogy a majdani videoklip egy-egy jelenete van meg először, és a Fluor Tomi ehhez ír szöveget. „Írtunk már úgy, hogy Tomi küldött át nekem szöveget, amihez nem volt zene, én ahhoz írtam – általában azért ez fordítva van: nagyon sok alapzenét küldök a Tominak, aminek van egy bizonyos hangulata, tempója, aztán az ő fejében megfogalmazódik ebből egy ötlet, és azt papírra veti.”

3. A Wellhellónak a kezdetektől kiemelt eleme a vizuális tartalom.

„Nemcsak jó dalok kellenek, hanem igenis fontos az, hogyan jelensz meg. Mi a legelején elmondtuk, hogy csak élőzenekarral megyünk el fellépni, nem fogunk félplaybackelni. Lehet, hogy több pénzt kereshettünk volna, de fontos, hogy prémium, vagyis elnöki minőséget vigyünk a színpadra.”

4. A vicces szövegekbe burkolt társadalomkritika általában annyira jól működik, hogy azok is éneklik a dalokat, akikről szól… Diaz azt mondja, bizonyos számok megjelenése előtt felkészülnek arra, hogy megosztó lesz az adott dalszöveg, de nem lehet folyton biztonsági játékot játszani.

5. „Alapvetően nem voltam koncertező típus, sokkal jobban szeretek a stúdióban alkotni” – mondja. „Az, hogy én a színpadon állok, tulajdonképpen a velejárója annak, hogy lett a Wellhello, és bejöttek ezek a dalok, amiket nem úgy írtunk, hogy most akkor mi  ledöntünk mindent.”

6. A Hősök Négy évszak című lemezért Diaz stúdiójában vették fel 2012 környékén. Az egyik számba kellett volna háttérvokál, Diaz pedig megmutatta a dallamötletét. Menthának annyira megtetszett a Diaz hangja, hogy biztatni kezdte: „Hallod, haver, rendesen jó hangszíned van, király!”. Később Diaz énektanárhoz kezdett járni, de mindig is dalszerző-producernek tartotta magát, nem gondol énekesként magára.

7. Felszínre került egy ennél is régebbi sztori:

2002-ben Diaz még szakközépiskolásként rajongói levelet írt Menthának, aki kedvesen és bátorítólag válaszolt is az emailre. (Sajnáljuk, lányok, az adásban elhangzó emailcím már rég nem él…)

8. Diaz notórius elhagyó – mármint tárgyak tekintetében. Rengeteg ruhadarab és napszemüveg bánja a feledékenységét, Fluor szerint, ha létezik egy párhuzamos világ, ahová az elhagyott tárgyain kerülnek, ott Diaznak tekintélyes mennyiségű cucca van. Saját bevallása szerint folyamatosan azzal bombázza a feleségét, Patit, hogy „Figyelj, nem tudod, hol van a…?”.

9. Diaz életében mindig is nagyon fontos volt a mozgás, több más sport mellett kézilabdázott is, ma is követi a fontosabb sporteseményeket.

Bánhidi Bence válogatott kézilabdázóról – aki nagy rajongója Diaznak és a Wellhellónak – azt mondja Diaz: „egyszer egy közös edzés után azt nyilatkozta: azért sokkal jobb, hogy zenélek…”

10. „Én csapatban szeretek dolgozni” – mondja arra vonatkozóan, hogy a sport mégiscsak hagyott lenyomatot az életén. Amikor az esetleges szólólemezéről kérdezem, arra is úgy utal, hogy producerként és talán társszerzőként sok-sok vendéggel készítene albumot.

Fluor Tomival még az első évadban beszélgettem Halastyák „Nemazalány” Fanni társaságában, azt az adást ITT találod.

A most húszéves Hősökkel készült epizódot ITT hallgathatod meg.

Jó szórakozást kívánok a mai részhez!

Csepelyi Adrienn

A Popfilter további epizódjait itt találjátok: